Search
۱۴۰۳-۰۲-۳۰
  • :
  • :

ارائه‌ی مدلی از عوامل مؤثر بر تبلیغات مثبت توسط مشتری در بانکداری الکترونیکی

ارائه‌ی مدلی از عوامل مؤثر بر تبلیغات مثبت توسط مشتری در بانکداری الکترونیکی

چکیده
تبلیغات مثبت توسط مشتری، تأثیر زیادی برتصمیم خرید مشتری جدید می‌گذارد. امروزه شرکت‌ها تلاش می‌کنند، با ایجاد وفاداری در مشتریان خود و تبلیغات مثبت توسط مشتری از این مزیت رقابتی بسیار نیرومند که نقش بلامنازعی در افزایش سهم بازار دارد، برخوردار شده، گوی سبقت را از رقبای خود بربایند. در این پژوهش، تأثیر”قابلیت کاربردی وب‌سایت” بر رضایت مشتری، تأثیر رضایت مشتری بر وفاداری مشتری و تأثیر آن دو بر تبلیغات مثبت توسط مشتری، بررسی شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و روش آن، روش توصیفی- تحلیلی از نوع همبستگی است. برای بررسی رابطه‌ی متغیرها و آزمون فرضیه‌ها پس از جمع‌آوری داده‌ها از طریق پرسشنامه، از نرم‌افزار آماری Lisrel استفاده شده است. ابزار اصلی گردآوری داده‌ها پرسشنامه است. برای آزمون روابط آنها که در قالب مدلی ارائه شده، از روش‌های تحلیل عاملی، مدل معادلات ساختاری(SEM) و تحلیل مسیر استفاده شده است. جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان شعب شمال تهران بانک ملی است.
نویسندگان: محمد موسی‌خانی, سمانه ترک‌زاده
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *