Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۹
  • :
  • :

ارائه الگویی از عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایت مشتری در بخش تجارت الکترونیک (مورد مطالعه: سایت‌های تخفیف گروهی در ایران)

ارائه الگویی از عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایت مشتری در بخش تجارت الکترونیک (مورد مطالعه: سایت‌های تخفیف گروهی در ایران)

چکیده
بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایتمندی مشتریان در بخش تجارت الکترونیک و در پیش‎گرفتن راهبردهای مناسب در زمینۀ این عوامل، از روش‌های مؤثر دستیابی به موفقیت در حوزۀ تجارت الکترونیک به‎شمار می‌رود. این مقاله بر مطالعۀ عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایتمندی مشتریان از سایت‌های تخفیف گروهی تمرکز دارد. در این مطالعه، نخست به‎کمک مطالعۀ مفهومی و مرور ادبیات، عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایت مشتریان در حوزه تجارت الکترونیک استخراج شد و مدل معادلۀ ساختاری (SEM) به‎دست آمد. سپس برای اعتبارسنجی مدل و روابط میان متغیرهای مدل، پرسشنامه‌ای الکترونیکی در اختیار مشتریان سایت‌های تخفیف گروهی ایران قرار گرفت. نتایج داده‌های به‎دست‎آمده که با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی تحلیل شد، درستی فرضیه‌ها را تأیید می‌کند. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای افرادی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند، به‎دنبال دارد؛ زیرا با بهره‎مندی از آن می‎توانند سایت های تجارت الکترونیک با مدل درآمدی خرید گروهی را طراحی و راه‌اندازی کنند.
نویسندگان: ناصر عسگری, حامد حیدری
منبع:نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *