Search
۱۴۰۳-۰۱-۲۸
  • :
  • :

بازار ۹۲۰ میلیارد دلار سازمان‌های کوچک حوزه خلیج فارس تا سال ۲۰۲۲

بازار ۹۲۰ میلیارد دلار سازمان‌های کوچک حوزه خلیج فارس تا سال ۲۰۲۲

سازمان‌های کوچک و متوسط در کشورهای حوزه خلیج فارس طی پنج سال آینده در مجموع بیش از ۲۲ میلیون کارمند را تحت پوشش قرار خواهند داد.
بر اساس آخرین بررسی‌ها و گزارش‌های موجود، پیش‌بینی شده است سازمان‌های کوچک و متوسط (SME) که در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) عضو هستند، طی پنج سال آینده رشد ۱۵۶ درصدی را تجربه می‌کنند تا مجموع ارزش آنها از ۹۲۰ میلیارد دلار هم فراتر رود.

به گزارش سی‌نت، مطالعه جدید انجام شده در مرکز تحقیقاتی گارتنر نشان داد سازمان‌های کوچک و متوسط در کشورهای حوزه خلیج فارس طی پنج سال آینده در مجموع بیش از ۲۲ میلیون کارمند را تحت پوشش خود قرار خواهند داد که رقم قابل توجهی در زمینه اشتغال محسوب می‌گردد.

در حالی که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ۳۴ درصد از کل سازمان‌های کوچک و متوسط متعلق به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را در خود جای داده‌اند،‌ پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد سازمان‌های کوچک در این منطقه باز هم افزایش یابد.

«آنتونی هوبیکا» مدیر مرکز تحقیقاتی گارتنر در منطقه خلیج فارس و شمال آفریقا در این خصوص گفت:‌ «بیشترین رشد برای سازمان‌های کوچک و متوسط، در کشورهای عربستان و امارات صورت می‌گیرد و این جریان به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در بخش فناوری این سازمان‌ها اتفاق می‌افتد.»

به گفته وی، «تعیین سیاست‌های جدید برای حداکثر بهره‌برداری از فناوری در سازمان‌های کوچک، مهم‌ترین عاملی است که رشد آنها را در پی دارد.» کشور عربستان با طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰» اعلام نمود که میزان تولید ناخالص سازمان‌های کوچک و متوسط آن هم‌اکنون ۲۰ درصد است و این رقم تا سال ۲۰۳۰ میلادی به بیش از ۳۵ درصد می‌رسد.

امارات متحده عربی نیز با طرح «چشم‌انداز ۲۰۲۱» پیش‌بینی نموده است که تولید ناخالص سازمان‌های مذکور را تا این زمان به ۷۰ درصد برساند.

منبع: رایورز




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *