Search
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • :
  • :

سایت اینترنتی Imgur هک شد

سایت اینترنتی Imgur هک شد

با انتشار اخبار جدید تایید شد سایت Imgur که یکی از پربیننده‌ترین پایگاه‌های اینترنتی جهان محسوب می‌شود سال ۲۰۱۴ میلادی هک شده است.
شرکت توسعه دهنده این سایت اینترنتی توضیح داد که در حمله سایبری سه سال قبل شناسه کاربری و رمز عبور بیش از ۱.۷ میلیون نفر از مشترکان آنها سرقت شده است که این اقدام به دنبال نفود به الگوریتم SHA-۲۵۶ صورت گرفته است که در سال‌های اخیر این الگوریتم برای تقویت رمزهای عبور در سایت‌های مختلف کاربرد فراوان داشت.

به گزارش وب‌سایت Zdnet، شرکت Imgur توضیح داد در این عملیات هکری اطلاعات شخصی کاربران مورد تهدید قرار نگرفت. زیرا سایت اینترنتی هرگز از مشترکان خود نام واقعی، آدرس یا شماره تلفن آنها را نمی‌پرسد.

حساب‌های کاربری سرقت شده مربوط به تعدادی اندکی از ۱۵۰ میلیون کاربری می‌شوند که هر روز از این سایت بازدید می‌کنند. لازم به ذکر است برای حدود چهار سال مدیران سایت از این هک بزرگ مطلع نشده بودند تا اینکه داده‌های سرقت شده سرانجام به «تروی هانت» مدیر سرویس امنیتی و هشدارهای سایبری Have I Been Pwned ارسال شد. هانت «روز شکرگذاری» آمریکا که بیشتر کسب وکارهای این کشور تعطیل هستند این مسئله را به شرکت Imgur اطلاع داد.

یک روز پس از آن کمپانی Imgur برای تغییر رمزهای عبور اقدام کرد تا حساب‌های کاربری آسیب دیده نجات پیدا کنند و سپس یک پیام هشدار دهنده به همه مشترکان خود فرستاد. هانت توضیح داد که شرکت Imgur به محض شنیدن این خبر اقدام سریع انجام داد.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *