مایکروسافت قصد دارد با راهاندازی پروژهای به نام Springfield، تکنولوژی ویژه شناسایی باگهای نرمافزاری را پیش روی مشتریان و شرکای تجاریش قراردهد.
به گزارش Zdnet، این سرویس در آغاز کار توسط تیم تحقیقاتی مایکروسافت و با هدف شناسایی و برطرف کردن مشکلات در نرمافزارهای عرضه شده توسط این شرکت توسعه پیدا کرده بود. بر اساس این گزارش، مایکروسافت قرار است لینکی را ایجاد کند تا کاربران علاقمند و شرکای این شرکت پس از مراجعه به آن و دنبال کردن مراحل ثبتنام، در صورت تایید بتوانند به پیشنمایش این سرویس جدید برای شناسایی مشکلات نرمافزاری دسترسی داشته باشند. این سرویس، بهطور ویژه برای یافتن دستهای از مشکلات نرمافزاری طراحی شده که با بهکارگیری راهکارهای معمولی، امکان شناسایی آنها وجود ندارد. پروژه Springfield برپایه استفاده از سرویسهای ابری اژور این شرکت راهاندازی خواهد شد. یکی از دلایل احتمالی راهاندازی این سرویس، مشکلات زیادی است که در ویندوز ۱۰ مایکروسافت و بهویژه پس از عرضه بهروزرسانیهای جدید روی تجربه کاربران این شرکت تاثیر گذاشته است.
مایکروسافت در اقدامی مشابه و در جهت افزایش قدرت کاربران در مدیریت مشکلات، دو ماه پیش هم از فرم آنلاین ویژهای برای گزارش انتشار محتویات نژادپرستانه در سرویسهای تحت مدیریتش رونمایی کرده بود. همانطور که میدانید مایکروسافت سرویسهای مختلفی از جمله اوتلوک، اسکایپ، ایکسباکس، واندرایو و آفیس ۳۶۵ را مدیریت میکند که میلیونها کاربر دارند. با این تفاسیر، بهنظر میرسد مایکروسافت با ایجاد راهکارهای جدید سعی کرده مدیریت و کنترل مشکلات در این سرویسها را تا حد زیادی به خود کاربران واگذار کند.
منبع: آی تی ایران