Search
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • :
  • :

مایکروسافت در دادگاه عالی بلژیک شکست خورد

مایکروسافت در دادگاه عالی بلژیک شکست خورد

شرکت اسکایپ که از زیرمجموعه‌های مایکروسافت محسوب می‌شود در دادخواست تجدید نظر خود مربوط به پرونده جریمه مربوط به ذخیره داده‌های کاربران مرتبط با تحقیقات جنایی در بلژیک شکست خورد.

به گزارش وب‌سایت theinquirer، سال گذشته مایکروسافت ۳۰ هزار یورو جریمه شد، زیرا این شرکت موافقت نکرده بود که دسترسی مقامات کشور بلژیک به اطلاعات تماس و پیام‌های ارسال شده در سرویس اسکایپ را فراهم کند. بر اساس این پرونده قضایی مایکروسافت برای حکم صادر شده درخواست تجدید نظر کرد و توضیح داد که این شرکت یک مرکز مخابراتی محسوب نمی‌شود و بنابراین تحت قوانین مخابراتی و ارتباطی این کشور قرار نمی‌گیرد.

این شرکت همچنین ادعا کرد که یک پراتور موبایلی نیست و از این رو نیازی ندارد قابلیت فنی در اختیار داشته باشد تا با درخواست مقامات کشور بلژیک مطابقت پیدا کند.

شرکت مایکروسافت آن زمان به خبرگزاری INQ توضیح داده بود:‌ «اجرای قانون نقش مهمی در حفظ امنیت جوامع ایجاد می‌کند، با این وجود فرآیندهای قانونی هم می‌بایست از حریم شخصی کاربران محافظت کند و با احترام به مرزهای بین‌المللی و شناخت تفاوت‌های تکنولوژیکی بین مردم گام بردارد».

با این توضیحات مایکروسافت این هفته در داده تجدید نظر شکست خورد و سرانجام تصمیم بر آن شد که شرکت اسکایپ جریمه پرداخت کند. این دادگاه اعلام کرد که اسکایپ بدون شک یک «اپرتور ارتباطی» بوده است و به گفته خبرگزاری رویترز، این شرکت می‌بایست بر اساس قوانین مخابراتی و ارتباطی بلژیک ارتباطات بین کاربران را بر این اساس ساماندهی کند.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *