چکیده
پژوهش حاضر بهدنبال برآورد ارزش پولی اطلاعات ارائهشده در اینترنت به تفکیک خدمات ارائهشده است و در این راه از روش هدانیک بهره برده است. جامعۀ آماری این پژوهش را کاربران اینترنت پرسرعت شهر تهران شکل داده است. بر اساس نتایج، کاربران اینترنت شهر تهران، ارزش پولی مثبتی برای اطلاعات و خدمات اینترنتی بهترتیب نزولی در زمینه های دانلود فیلم، بازی، اخبار، شبکههای اجتماعی و موسیقی قائلاند. همچنین نتایج پژوهش نشان داد افرادی که تحصیلات بالاتری دارند و آنهایی که زودتر اقدام به استفاده از اینترنت پرسرعت کردهاند، ارزش پولی بیشتری برای استفاده از اینترنت قائل میشوند. برای تعمیم نتایج پژوهش حاضر، توصیه میشود این پژوهش در شهرهای دیگر ایران نیز انجام شود. در انتهای پژوهش چندین پیشنهاد کاربردی نیز بیان شده است.
نویسندگان: محسن نظری, سید وحید طباطبائی کلجاهی
منبع:نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
برآورد ارزش پولی اطلاعات در اینترنت
۱۳۹۴-۰۷-۱۲مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیارائه الگویی از عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایت مشتری در بخش تجارت الکترونیک (مورد مطالعه: سایتهای تخفیف گروهی در ایران)
مطلب بعدیارائهی مدل تلفیقی فرآیند تحلیل شبکهای و پرومثه برای رتبهبندی وبگاهها بر اساس معیارهای کاربردپذیری