Search
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
  • :
  • :

هشدار نماینده مجلس به اپل و سامسونگ برای حضور در ایران

هشدار نماینده مجلس به اپل و سامسونگ برای حضور در ایران

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سامسونگ یا اپل نمی‌توانند به‌شیوه‌ای که در کشور خود عمل می‌کنند، بازار ایران را در دست گیرند.

ابراهیم نکو بیان اینکه شرکت‌های خارجی دیگر بهانه‌ای برای عدم ارائه خدمات پس از فروش به ایران ندارند، اظهار کرد: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها به‌صورت کامل، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بنگاه‌های اقتصادی که وارد خواهند شد باید استانداردهای جهانی چون خدمات پس از فروش و مسائلی از این دست را رعایت کنند چرا که دیگر بهانه‌ای برای عدم رعایت آنها نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ورود گوشی‌هایی که سیم‌کارت سر خود دارند و می‌توانند زمینه شنود و جاسوسی را برای بیگانگان فراهم کنند، گفت: سامسونگ یا اپل نمی‌توانند به‌شیوه‌ای که در کشور خود عمل می‌کنند بازار ایران را در دست گیرند. اینکه گفته می‌شود قرار است سامسونگ و اپل گوشی‌هایی با سیم‌کارت وارد کشور ما کنند، نمی‌تواند صحت داشته باشد مگر اینکه تغییراتی حاصل شود که با شرایط و قوانین کشور ما سازگار باشد وگرنه این امکان وجود ندارد که آنها مطابق با کشور خودشان گوشی‌هایی با سیم‌کارت در ایران به فروش برسانند، چرا که این مسئله با امنیت کشور ما مغایرت دارد.

او با تأکید بر اینکه وقتی پای امنیت کشور در میان باشد مجلس سکوت نمی‌کند، تصریح کرد: اینکه سیم‌کارت‌هایی داخل گوشی‌ها باشد امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد و مجلس هرگز برابر آن سکوت نخواهد کرد؛ مگر آنکه این شرکت‌ها تغییراتی در محصولات خود بدهند که امنیت کشور ما را به خطر نیندازد وگرنه با آنها برخورد خواهد شد. طبق اصول قانون اساسی اجازه نمی‌دهیم کشورهای خارجی با نیاتی دیگر وارد کشور ما شوند و به‌بهانه برداشته شدن تحریم‌‌ها امنیت کشور ما را به خطر بیندازند.

 

منبع : آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *