Search
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • :
  • :

قفل تشخیص چهره آیفون ۱۰ می‌تواند با یک چاپگر ۳ بعدی و مقداری زمان شکسته شود

قفل تشخیص چهره آیفون ۱۰ می‌تواند با یک چاپگر ۳ بعدی و مقداری زمان شکسته شود

مدتی است که فناوری تشخیص چهره‌ی آیفون ۱۰ بحث برانگیز شده است. حال یک شرکت ویتنامی موفق شده است فیس آی‌دی آیفون ۱۰ را فریب دهد.

اپل مدعی است که قفل تشخیص چهره آیفون X امن‌ترین سیستم تشخیص هویت بیومتریک است که تا به حال برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده است. این شرکت ادعا می‌کند که در شرایط عادی ضریب اشتباه این مکانیزم یک در میلیون است. ولی اگر تعدادی از نوابغ امنیتی را با مقداری زمان وارد این بحث کنیم، موضوع کمی پیچیده‌ می‌شود.

یک شرکت امنیتی در ویتنام اعلام کرده است که قفل چهره‌ی آیفون ۱۰ را با استفاده از یک ماسک سیلیکونی، قاب چاپی سه‌بعدی و تصاویر دو بعدی چشم‌ها و دهان، شکسته است. این فرآیند ساده نیست، ولی نشان می‌دهد آیفون ۱۰ از لحاظ فنی شکست خورده است.

این سیستم کار خود را با یک فریم چاپی سه‌بعدی که توپوگرافی زمینه‌ی چهره را می‌کشد شروع می‌کند. بزرگترین نوآوری Face ID اسکن سه‌بعدی چهره‌ی کاربر است که آن را از سایر سیستم‌های تشخیص چهره که از تصویر دوبعدی استفاده می‌کنند مجزا می‌کند. پژوهشگران لایه‌ی سیلیکون مشابه پوست، مناطق “پردازش ویژه” در امتداد پیشانی و تصاویر دوبعدی از دهان و چشمان سوژه را به فریم سه‌بعدی اضافه کردند.

ویدئویی که این شرکت امنیتی منتشر کرده است، نشان می‌دهد این ماسک می‌تواند قفل آیفون ۱۰ را بدون اینکه روی صورت شخصی گذاشته شود، باز کند.

از آنجا که این روش به تجهیزات و پژوهش نیاز دارد، خطری برای کاربراد عادی محسوب نمی‌شود؛ اما برای نیروهای پلیس کاربردی خواهد بود. به عنوان مثال، اگر نیروهای پلیس مجوزهای بازرسی ویژه‌ای داشته باشند، می‌توانند چهره‌ی مظنون را به صورت مخفیانه اسکن کنند، ماسک آن را بسازند و سپس او را به صورت ناگهانی دستگیر کنند. کاربران می‌توانند با پنج بار فشردن دکمه‌ی قفل، سیستم تشخیص چهره را غیر فعال کنند. اما به صورت فرضی، می‌توان آیفون ۱۰ مظنون را دزدید و پیش از غیرفعال شدن فیس آی‌دی، قفل آن را با ماسک سیلیکونی گشود.

منبع: زومیت




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *