Search
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
  • :
  • :

فقدان مهارت در کار با اکوسیستم رایانش ابری، مشکل کسب‌وکارهای انگلیس

فقدان مهارت در کار با اکوسیستم رایانش ابری، مشکل کسب‌وکارهای انگلیس

کسب‌وکارهای انگلیس به دلیل کمبود مهارت و تجربه در استفاده از اکوسیستم رایانش ابری، نمی‌توانند درآمدهای پایداری از این نوع فناوری به دست آورند و این موضوع حتی «مانع از بروز خلاقیت در سازمان‌ها» شده است.

به گزارش وب‌سایت ITProPortal، در یک تحقیق که بر پایه نظرسنجی از ۹۵۰ کارشناس فناوری اطلاعات استوار است، مشخص شد که ۶۴ درصد افراد معتقدند به دلیل کمبود مهارت‌های لازم در کار با رایانش ابری، بخشی از درآمدهای سازمانی مورد نظر را از دست داده‌اند.

همین تعداد بر این باورند که آنها باید بیش از پیش بر نیروی انسانی و پرسنل خود کار کنند و آنها را آموزش دهند. ۶۷ درصد هم گفته‌اند اگر سازمان متبوع آنها نحوه کار در اکوسیستم رایانش ابری را به طور کامل می‌دانست، قادر بود خلاقیت و ابتکار فراوانی از خود نشان دهد.

بر اساس این گزارش، تقریباً نیمی از کارشناسان حاضر در این نظرسنجی معتقدند کمبود مهارت در این حوزه، توانایی آن‌ها در استفاده از پلتفرم‌های رایانش ابری را با کُندی همراه ساخته و عده‌ی کمی نیز (۲۸ درصد) گفته‌اند این موضوع را چالش و معضلی برای خود به شمار نمی‌آورند.

یک کارشناس به نام لی جیمز (Lee James) می‌گوید با توجه به رواج استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون، شاید برخی گمان کنند درک و بینش نیروی انسانی کم‌اهمیت‌تر شده است ولی این گزارش، خلاف آن را نشان می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد که سازمان‌ها باید با داشتن استراتژی مشخص در ابر، نسبت به کاهش شکاف مهارتی در این حوزه اقدام کنند.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *