Search
۱۴۰۳-۰۳-۲۷
  • :
  • :

سیستم‌های کلان داده هم Alibaba را نجات نداد

سیستم‌های کلان داده هم Alibaba را نجات نداد

فروشگاه اینترنتی Taobao.com که از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ Alibaba محسوب می‌شود به زودی عکس‌العمل‌های جدی خود را نشان می‌دهد. این اتفاق پس از آن صورت می‌گیرد که کمیسیون بازرگانی آمریکا پس از سکوت طولانی نام این شرکت را برای سال ۲۰۱۶ میلادی در لیست «فروشگاه‌های اینترنتی بدنام» قرار داد.

به گزارش وبسایت pcworld، لیست مربوطه بازارهایی را شامل می‌شود که در زمینه زیرپا گذاشتن قانون کپی‌رایت، جعل و تقلب علایم تجاری فعالیت می‌کنند. سایت‌هایی که نام آنها در لیست مذکور قرار می‌گیرد مستلزم پرداخت هیچ گونه جریمه‌ای نیستند. ولی این اتفاق می‌تواند یک شرمساری بزرگ برای Alibaba محسوب شود که این روزها تلاش می‌کند وجهه خود را در بازارهای آنلاین جهانی بهتر نشان دهد.

اقدام مذکور از سوی مرکز USTR در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت ادعا کرده است از فناوری‌های مرتبط با کلان داده‌ها استفاده می‌کند تا هیچ گونه تخلف در آن صورت نگیرد. به عنوان مثال گفته شده است که ۱۳ کارخانه و فروشگاه بزرگ که ماژول‌های رم با برندهای Kingston و سامسونگ را به صورت جعلی روانه بازار می‌کردند، از لیست خود حذف کرده است.

محصولات جعلی که در این فروشگاه عرضه می‌شوند بر ساس یک الگوریتم هوشمند مانیتور و شناسایی می‌شوند. به عنوان مثال ۱۰۰ ویژگی مختلف اعم از قیمت در فروشگاه‌های آنلاین، سوابق مربوط به خرید و فروش کالا، الگوهای عرضه کالا، و شکایت مصرف‌کنندگان بررسی می‌شود تا میزان صحت کالا سنجیده شود. با این الگوریتم تمامی کالاها و خدمات از صفر تا ۱۰۰ امتیازدهی می‌شوند و اگر امتیاز آنها به ۸۰ برسد، می‌توانند علامت پرچم قرمز را دریافت کنند.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *