چکیده
این پژوهش با هدف طراحی روش شناسی مناسب برای تغییر مدل کسب و کار در سازمان متأثر از بهکارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی مانند فناوری موبایل انجام شدهاست. در این راستا پس از مطالعه و بررسی ادبیات موضوعی مرتبط با مدل کسبو کار، تغییر فناوری اطلاعات و تأثیر آن بر سازمانها و مطالعههای انجام شده در خصوص تغییر مدل کسب و کار و به کارگیری فناوری موبایل در سازمان، چارچوب نظری پژوهش طرح ریزی شده است. سپس روششناسی پیشنهادی برای تغییر مدل کسبو کار، در مراحل آتی از طریق نظرسنجی از خبرگان و همچنین با استفاده از رویکرد سیستمهای پویا، شبیهسازی مدل کسب و کار و تدوین سناریوهای متعدد برای ارزیابی اهمیت و ضرورت انجام مراحل روششناسی پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتیجهی این مطالعه، طراحی روششناسی تغییر در قالب پنج مرحله و سیوهفت فعالیت، همراه با خروجیهای مورد انتظار از هر فعالیت است.
نویسندگان:علی محقر, نسترن حاجی حیدری
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
روششناسی تغییر مدل کسبو کار بر اثر ورود فناوری موبایل به سازمان
۱۳۹۴-۰۷-۱۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیتعیین و اولویتبندی معیارهای مؤثر بر اثربخشی مدیریت دانش در سازمانهای تحقیقاتی ایران با رویکرد تطبیقی (فازی و قطعی)
مطلب بعدیرابطه حاکمیت فناوری اطلاعات و حاکمیت شرکتی میان سازمان های دولتی حوزه فناوری اطلاعات