Search
۱۴۰۳-۰۹-۰۴
  • :
  • :

بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانک تجارت در شهر تهران

بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانک تجارت در شهر تهران

چکیده
با پیدایش بانکداری اینترنتی، نسل جدیدی از مشتریان پا به عرصه گذاشتند. بانک‎ها نیز به‎منظور دست‎یابی به سهم بیشتری از سود بازار رقابتی، می‎بایستی نسبت به جذب هر چه بیشتر این نسل مشتریان و وفاداری آنها، اقدام کنند و بانک تجارت نیز از این مقوله جدا نیست. از این رو، پژوهش پیش رو به شناسایی و رتبه‎بندی عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانک تجارت در شهر تهران پرداخته است. این مطالعه، پژوهشی توصیفی به‎روش همبستگی بوده که پژوهشی کاربردی نیز شمرده می‎شود. از نظر زمان، پژوهشی مقطعی، از نظر مکان محدود به شهر تهران و از نظر نوع داده‎ها، کمّی است. در این نوشتار، روش پژوهش برپایه‎ی شش متغیر، کیفیت تارنما، اعتماد، کیفیت خدمات، ارزش ارائه‎شده، رضایتمندی و ویژگی خرید، مورد بررسی و آزمون قرار گرفته و میزان تأثیر هر یک بر وفاداری الکترونیکی تحلیل شد. جامعه‎ی آماری آن، همه‎ی مشتریان الکترونیکی بانک تجارت در شهر تهران و نمونه‎ی آماری براساس فرمول کوکران و به‎روش تصادفی ساده، ۲۷۸ نفر انتخاب شدند. نتایج پژوهش بر تأثیر مستقیم و مثبت همه‎ی متغیرهای مدل بر وفاداری الکترونیکی تأکید داشته و رتبه‎بندی تأثیر این متغیرها به‎ترتیب اولویت، کیفیت خدمات، ویژگی خرید، کیفیت تارنما، سطح اعتماد، ارزش ارائه‎شده و رضایتمندی است.
نویسندگان : صالح جوینده آبکنار , میرمهرداد پیدایی , احمد اصلی‎زاده
منبع :نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *