Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۸
  • :
  • :

باگ سیری: غیرفعال سازی Cellular Data از طریق آیفون قفل شده

باگ سیری: غیرفعال سازی Cellular Data از طریق آیفون قفل شده

یکی از کاربران سایت Reddit به تازگی کشف کرده است که یک باگ مرتبط با برنامه سیری، دسترسی به اطلاعات شبکه سلولار( Cellular Data) در آیفون را حتی بدون ارائه رمز ورود ممکن می‌سازد.

i_7

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید در هنگام قفل بودن دستگاه آیفون، زمانی که از سیری درخواست می‌شود که تنظیمات Cellular Data را نمایش دهد، بدون درخواست رمز عبور این کار را انجام می‌دهد و همچنین نواری مربوط به خاموش کردن سلولار نمایش داده می‌شود.

اما هنگامی که از سیری مستقیما درخواست می‌شود که سلولار دیتا را خاموش کند، اول درخواست رمز عبور را می‌کند که نشان می‌دهد قاعدتا باید برای اعمال تغییرات در تنظیمات شبکه سلولار در یک گوشی قفل شده، ابتدا رمز ورود ارائه شود.

هنوز مشخص نیست که این باگ چه تاثیراتی می‌تواند داشته باشد. به علاوه، راه‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد که در یک گوشی آیفون دزدیده شده، سرویس سلولار را خاموش کرد مانند روشن کردن حالت هواپیما از طریق Control Center و یا خاموش کردن آیفون.

وب سایت McRumos این باگ سیری را امتحان کرده و مشخص شده که این باگ در نسخه آی‌او‌اس ۹ و همچنین تمام نسخه‌های آی‌او‌اس ۱۰ نیز عمل می‌کند.

البته آیفون دارانی که نگران امنیت دستگاه خود هستند می‌توانند هم دسترسی به قابلیت دسیار سیری و هم به Control Center را در هنگام قفل بودن آیفون خود، از کار بیاندازند.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *