متیو اوگل، یکی از مدیران تولید اسپاتیفای که در توسعه و نظارت بر قابلیتهای محبوبی نظیر دیسکاور ویکلی نقش داشت، در پستی در توییتر خود نوشت که شرکت اسپاتیفای را برای پیوستن به اینستاگرام ترک خواهد کرد.
“متیو اوگل” یکی از بهترین مدیران اسپاتیفای، اخیراً در توییتر خود اعلام کرده که شرکت فعلی خود را برای پیوستن به اینستاگرام ترک خواهد کرد.
گفتنی است این مدیر موفق، در توسعه و نظارت بر قابلیتهای جالب و محبوبی نظیر “دیسکاور ویکلی” نقش چشمگیری داشت و توانست خودش را از طریق این قابلیتها اثبات کند.
به گزارش ونچربیت، ممکن است در بدو امر، زمانی که این مدیر برای خروج از شرکت انتخاب کرده، کمی غیرمنطقی به نظر برسد؛ زیرا اسپاتیفای در جایگاهی قرار دارد که به زودی رتبه و مقام خود را نزد مردم به دست خواهد آورد و به یک شرکت قدرتمند تبدیل خواهد شد.
در سال گذشته، درآمد شرکت مورد بحث، بر اساس گزارشها ۴۹ درصد افزایش داشته و به ۲.۹ میلیارد یورو (۳.۱ میلیارد دلار) رسیده، لیکن زیان عملیاتی آنها رشد داشته و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.
به نظر کارشناسان امر، کلید سودآوری اسپاتیفای در آینده، جذب مخاطبان بیشتر است و در این گونه مواقع، اسپاتیفای ویکلی نقش مهمی ایفا میکند.
این سرویس که هر هفته از الگوریتمهای توصیه موسیقی برای ارائه لیست پخش دوساعته استفاده میکند، میتوانست این اپلیکیشن را به یک برنامه کشنده تبدیل کند. دوستداران موسیقی این سرویس را پسندیدند و میلیونها کاربر منتظر ارائه هفتگی این برنامه هستند.
راز دیسکاور ویکلی، از فناوری میآید که توسط شرکت آنالیز موسیقی اکو نست توسعه پیدا کرد و این فناوری در توصیههای موسیقی آردیو به کار میرفت تا زمانی که اسپاتیفای در سال ۲۰۱۴، این شرکت را تصاحب کرد و بعد از آن، آردیو روند پیشین خود را طی نکرد و وقتی پاندورا، در اواخر سال گذشته، بخشی از دارایهای آن را خرید، تا مرز ورشکستگی پیش رفت.
بر اساس اطلاعات صفحه لینکدین اوگل، وی تا سال ۲۰۱۲ در اکو نست کار میکرده و در اوایل ۲۰۱۵ به اسپاتیفای پیوسته است و اخیراً در توئیتر خود نوشت: «پس از بیش از دوازده سال حضور در عرصه موسیقی، اکنون در یکی از سرویسهایی که همیشه به آن علاقه داشتهام.»
منبع: رایورز