چکیده
بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایتمندی مشتریان در بخش تجارت الکترونیک و در پیشگرفتن راهبردهای مناسب در زمینۀ این عوامل، از روشهای مؤثر دستیابی به موفقیت در حوزۀ تجارت الکترونیک بهشمار میرود. این مقاله بر مطالعۀ عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایتمندی مشتریان از سایتهای تخفیف گروهی تمرکز دارد. در این مطالعه، نخست بهکمک مطالعۀ مفهومی و مرور ادبیات، عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایت مشتریان در حوزه تجارت الکترونیک استخراج شد و مدل معادلۀ ساختاری (SEM) بهدست آمد. سپس برای اعتبارسنجی مدل و روابط میان متغیرهای مدل، پرسشنامهای الکترونیکی در اختیار مشتریان سایتهای تخفیف گروهی ایران قرار گرفت. نتایج دادههای بهدستآمده که با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی تحلیل شد، درستی فرضیهها را تأیید میکند. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای افرادی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت میکنند، بهدنبال دارد؛ زیرا با بهرهمندی از آن میتوانند سایت های تجارت الکترونیک با مدل درآمدی خرید گروهی را طراحی و راهاندازی کنند.
نویسندگان: ناصر عسگری, حامد حیدری
منبع:نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
ارائه الگویی از عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایت مشتری در بخش تجارت الکترونیک (مورد مطالعه: سایتهای تخفیف گروهی در ایران)
۱۳۹۴-۰۷-۱۲مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیاولویتبندی کاربردهای سلامت همراه و زیرساختهای ارتباطی آن
مطلب بعدیبرآورد ارزش پولی اطلاعات در اینترنت