Search
۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • :
  • :

بانکها ۳۴ هزار میلیارد تومان در دو ماه اول سال وام دادند

بانکها ۳۴ هزار میلیارد تومان در دو ماه اول سال وام دادند

بانک مرکزی اعلام کرد که تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۲ ماهه سال ۱۳۹۴ به بخشهای اقتصادی مبلغ ۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با ۲۶ هزار میلیارد پرداختی در دو ماهه ابتدایی سال گذشته ۸.۱ درصد افزایش دارد.
بر این اساس سهم تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش صنعت و معدن طی ۲ ماهه سال جاری۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یعنی حدود ۳۰ درصد کل وام های پرداختی بوده که نسبت به ۲ ماهه سال گذشته معادل ۳.۸ درصد کاهش داشته است.
همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش های اقتصادی بیش از ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۶۷.۱ درصد کل تسهیلات پرداختی را شامل شده و نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است.
سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در این مدت ۸۹ درصد است که حاکی از تخصیص۳۸.۳ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش های اقتصادی خواهد بود.
این در حالی است که از ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی دربخش صنعت و معدن معادل ۸۵.۲ درصد آن در تامین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تامین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

منبع : www.itmen.ir




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *