شما تصمیم گرفتهاید که بر مبنای تقاضایی که دارید حرکت کنید، اما واقعاً به چند فضای ابری احتیاج دارید؟
تحقیقاتی که اخیراً توسط انجمن صنعت ابری (سی.آی.اف) انجام شد، نشان داده که انطباق و پذیرش کلی این موضوع در انگلستان به ۸۴ درصد میرسد و تقریباً از هر پنج کسبوکار، چهار مورد از آن دو یا چند سرویس را پذیرفتهاند.
بر همین اساس، تصمیمگیرندگان حوزه فناوری اطلاعات بر این باورند که وقتی کسبوکار آنها برای حرکت بر مبنای تقاضا آماده است، آنها نمیتوانند خطر پیوند دادن اطلاعات به یک ارائه دهنده را بپذیرند.
به گزارش زد.دی نت، کلایو لانگباتم، مدیر سرویس و تحلیلگر کوسیرکا، به مدیران یادآور شد که حرکت برمبنای تقاضا، هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد.
وی همچنین در توصیههایی خطاب به مدیران گفت که باید فرض کنند که شرکتشان نیاز به یک روش چندابری شامل دو پلتفرم عمومی و یک پلتفرم خصوصی دارد. «یکی از علل تعدد، نگرانیهای امنیتی است.»
شاید ارائهدهنده آی.تی شما نسبت به گروه فناوری خانگی تخصص بیشتری داشته باشد، ولی آیا واقعاً میتوانید برای هیئت مدیره خود توضیح دهید که دادههای شما در حال حاضر فقط در یک پلتفرم آنلاین نگهداری میشود؟
در بسیاری از موارد، تصمیمگیرندان آی.تی معتقدند که تعدد پلتفرمهای ابری، روشی ایمنتر و بهتر است. همچنین لازم به ذکر است که امنیت، تنها دلیل برای تکرار دادهها نیست؛ ماهیت نوپای رایانش ابری به این معناست که بازار آن مدام در حال تغییر است.
به خاطر نبردی که بین ارائهدهندگان برای رسیدن به برتری وجود دارد، برخی از شرکتهای کوچکتر از گردونه رقابت خارج میشوند. در این میان، بدیهی است که هیچیک از تصمیمگیرندگان آی.تی تمایل ندارد که اطلاعات خود را روی یک پلتفرم قرار داد که میتواند در عرض یک شب ناپدید شود.
البته باید این واقعیت را هم مدنظر داشت که طبعاً مدیریت یک روش ابری، هزینهبر و پیچیده است. تکرار دادهها در موقعیتهای متعدد، تقاضای زیادی را به شبکهها تحمیل میکند.
سازمانها نیز باید به یکپارچهسازی دادهها توجه ویژه داشته باشند، چون یک شکست در بهروزرسانی تمام موقعیتهای ذخیره، تلاشهایی که برای ساخت نسخه اصلی شده است را از بین خواهد برد.
منبع: رایورز