چکیده مقاله :
امروزه پرتال های سازمانی نقش کلیدیای در تسری و تجری اطلاعات سازمانی در ابعاد و لایه های مختلف ایفا میکنند. در این میان پرتال های آموزشی به لحاظ ارتقاء دانش و مهارت کاربران (و کارمندان) سازمانی در تحقق کسب و کار کارآفرینی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. با توجه به گستردگی بومی، تنوع مشاغل در حوزه کارآفرینی و نیز پارامترهایی که به نحوی در فرآیند طراحی این پرتال ها تأثیرگذارند، ایجاد سازوکاری که بتواند یک پرتال را از توانمندی قابل ملاحظه ای در ارتقاء مهارت کارآفرینی برخوردار سازد، از اولویت ویژه ای برخوردار است. این مهم ایجاب مینماید تا ویژگیهای لازم برای طراحی موثر این قبیل پرتال ها مد نظر قرار گیرد. در این مقاله، رویکردی ارائه میشود که طبق آن ویژگیهای مورد انتظار در طراحی یک پرتال آموزشی در قالب یک هستان نگار بازنمایی شده و متعاقباً توضیح داده میشود که این ویژگیها چگونه میتوانند به تحقق کسب و کار کارآفرینی از یکسو، و از سوی دیگر آموزش کارآفرینی منجر گردد. در پایان، قابلیت رویکرد پیشنهادی در قالب دو سناریوی عملی راه اندازی کسبوکار در حوزه کشاورزی و راهنمای نگارش طرح کسب و کار در همبافت آموزش کارآفرینی، مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد. .
نویسندگان: مریم طایفه محمودی ، مهتاب پیوست، مهدیه محسنی، محمود خراط ، کامبیز بدیع
منبع : نشریه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران