مایک کانون بروکس (یکی از بنیانگذاران شرکت اطلسین)، از ترلو به عنوان یک برنامه ساده آنلاین یاد میکند. اما ساده بودن لزوماً به معنای ارزان بودن نیست.
به گزارش پیسی مگ، شرکت وی به تازگی موافقت کرده است تا برنامه مدیریت پروژه مبتنی بر وب ترلو را با بهای ۴۲۵ میلیون دلار خریداری نماید؛ هرچند که ممکن است این مبلغ عجیب به نظر برسد!
گفتنی است اطلسین (Atlassian) بیشتر به خاطر ایجاد نرمافزارهایی که به کدنویسان در ایجاد سایر نرمافزارها کمک میکنند، شهرت دارد، از جمله برنامه مدیریت محصول خودش با نام جیرا (Jira).
اما ترلو حال و هوایی همچون اینستاگرام یا پینترست برای اطلسین به ارمغان میآورد. در واقع ترلو نرمافزاری است که کارکنان سازمانها با تمایل خودشان از آن استفاده میکنند و نه از روی اجبار.
ملیسا اینسرا (تحلیلگر مؤسسه پژوهشی ۴۵۱)، اذعان دارد که رقم ۴۲۵ میلیون دلار برای خریدن شرکتی چنین کوچک، کمی اغراقآمیز به نظر میرسد. اما وی انتظار دارد ارزش بازار نرمافزارهای ارتباطات و مشارکتهای تجاری از ۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ برسد.
بنابر اظهارات اطلسین، برنامه ترلو اکنون توسط بیش از ۱۹ میلیون نفر مورد استفاده قرار میگیرد، در حالی که در ماه اوت سال ۲۰۱۴، این رقم تنها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود.
گفتنی است بنابر ردهبندی سایت project-management.zone، ترلو در میان ابزارهای محبوب در زمینه مدیریت پروژه، در جایگاه چهارم قرار دارد. این برنامه در سال ۲۰۱۶ در میان برنامههایی که سایت فوق مورد ردیابی قرار داده بود، بیشترین رشد را داشت.
شایان ذکر است که مشهورترین محصول اطلسین، یعنی جیرا نیز در رتبه سوم این سایت قرار دارد و از لحاظ رشد، در سال ۲۰۱۶ دومین جایگاه را از آن خود کرده است.
منبع: رایورز