سرویس پخش آنلاین موسیقی اسپاتیفای نمایش آگهیهای هدفمند به کاربران فعال در پلتفرمهای مختلف را آغاز کرده است.
به گزارش وبسایت Engadget، اگر شما نیز از جمله کاربران طرح رایگان اسپاتیفای هستید، بدنیست بدانید از این به بعد دوستان و خانواده شما تنها افرادی نخواهند بود که امکان مشاهده لیست پخش شما را دارند. به بیان دیگر، سیاستهای جدید سرویس پخش آنلاین موسیقی اسپاتیفای، دسترسی آگهیدهندگان به برخی اطلاعات کاربران را آزاد کرده تا آگهیهای هدفمند و برنامهریزی شده پیش روی کاربران قرارگیرد.
در این راستا، اطلاعات مربوط به سن، جنسیت و ژانر موسیقی مورد علاقه کاربر در اختیار شرکتهای آگهی دهنده قرار خواهد گرفت. در این طرح، آگهیدهندگان به اطلاعات ۷۰ میلیون کاربر که از طرح رایگان و همراه با نمایش آگهی اسپاتیفای در ۵۹ کشور مختلف جهان استفاده میکنند دسترسی خواهند داشت تا بهترین ترکیب از تبلیغات را پیش روی کاربران قراردهند. به عنوان مثال، یک شرکت فعال در تولید لباس ممکن است کاربران ۱۸ تا ۲۵ ساله لندنی که به موسیقی سبک پاپ علاقمندند را هدف آگهیهای خود قراردهد. این آگهیها مدت زمانی از ۱۵ تا ۳۰ ثانیه خواهند داشت.
منبع: آی تی ایران