مشتری میتواند تاریخچه فعالیت کاربر و برچسبهای زمانی مربوط به تعاملات او با سایت را نشان دهد.
شرکت گوگل قابلیت جدید و کاربر محوری را در نرمافزار تحلیلگر خود یعنی Google Analytics ادغام کرده که به مالکان وبسایتهای مختلف و توسعهدهندگان نرم افزارهای همراه، امکان بررسی هر چه دقیقتر فعالیتهای انجام شده توسط بازدیدکنندگانِ ناشناسی که از خدمات وبسایت یا اپلیکیشن آنها استفاده میکنند را خواهد داد.
این راهکار جدید میتواند به بهبود تجربه فراهم شده برای کاربران، به ویژه در مواردی که تعامل مشتریان با کسب و کار شما به واسطه استفاده از زیرساختهای آنلاین انجام می گیرد کمک کند. روش کار نیز به این صورت است که صفحه کاوشگر کاربری یا همان User Explorer در این نرمافزار، لیستی از شناسههای مشتریان (که از دستگاهها و مرورگرهای بازدیدکنندگان دریافت شده) را در کنار اطلاعات پایه مانند مدت زمان حضور در سایت، دفعات تکرار مراجعه به سایت، درآمد حاصل شده از حضور کاربر، معاملات آنلاین و نرخ تبدیل موردنظر شرکت نمایش میدهد.
این در حالی است که قسمت گزارشها، برحسب شناسه مشتری میتواند تاریخچه فعالیت کاربر و برچسبهای زمانی مربوط به تعاملات او با سایت را نشان دهد. امکان فیلتر کردن نمایش شناسههای مشتری برحسب بازدید از صفحهای خاص، اهداف شرکت، تجارت الکترونیک و یا رویدادی مشخص نیز وجود خواهد داشت.
در مثالی که گوگل از کاربردهای این قابلیت جدید منتشر کرده، اینچنین عنوان شده که شرکت پاناسونیک موفق به ادغام تمامی سازوکارهای موجود برای جمعآوری اطلاعات در یک پلتفرم شده تا بتواند دیدی کامل از وضعیت مشتریان خود بدست آورد. پاناسونیک این اطلاعات را مجددا در اختیار ابزارهای رسانهای خود قرارداده تا در نهایت بتواند میزان تعامل کاربران را بهطور دقیق بررسی و زمینهسازی لازم برای ارائه تجربه کاربری مناسب در زمان مورد نیاز را فراهم سازد. راهکاری که بنابر اعلام مسئولان این شرکت، افزایش ۳۰ درصدی بازگشت سرمایه را به همراه داشته است.
منبع: آی تی ایران