چکیده
توسعۀ کاربردها و خدمات یادگیری الکترونیکی در بستر شبکههای ارتباطی و اطلاعاتی در کنار ارتقای کمّی و کیفی قلمرو فعالیت و نوع خدمات و دامنه ارائه آنها، سبب گسترش روزافزون تهدیدهایی شده است که کمابیش همین شبکهها و زیرساختهای مخابراتی، محمل بروز آنها هستند. این موضوع پرداخت درست و کارآمد الزامات امنیتی را به ضرورتی اجتنابناپذیر نزد تصمیمسازان امنیتی این حوزه تبدیل کرده است. بر این اساس، در مقالۀ حاضر تلاش شده است با بهرهمندی از یافتههای سایر پژوهشها و تجربههای مؤثر در حوزۀ امنیت یادگیری الکترونیکی و بهکمک روش فراترکیب، مدلی مرجع برای تبیین الزامات امنیتی در حوزۀ مطالعهشده ارائه شود. ساختاری که جایگاه تعریف الزامات امنیتی یادگیری الکترونیکی را مشخص میکند و میتواند بهعنوان مرجعی برای تبیین الزامات امنیتی این حوزه بهکار گرفته شود.
نویسندگان: ابوذر عربسرخی میشابی ؛ محمد موسی خانی؛ امیر مانیان
جهت دریافت فایل pdf کامل مقاله اینجا کلیک فرمائید.
منبع: پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات