Search
۱۴۰۳-۰۹-۰۲
  • :
  • :

تأثیر کیفیت طراحی وب سایت های خبری بروفاداری و تبلیغات توصیه ای الکترونیکی

تأثیر کیفیت طراحی وب سایت های خبری بروفاداری و تبلیغات توصیه ای الکترونیکی

چکیده
کیفیت طراحی وب­سایت­های خبری نقش مهمی را در مدت زمان ماندگاری و افزایش انگیزه بازدیدکنندگان در جهت وفاداری و تبلیغات توصیه­ای الکترونیکی توسط آن­ها ایفا می­کند، از این رو این وب­سایت­ها تلاش می­کنند، با بهبود کیفیت طراحی خود، از این مزیت رقابتی برخوردار شوند. هدف پژوهش، بررسی تأثیر کیفیت طراحی وب­سایت­های خبری بر وفاداری و تبلیغات توصیه­ای الکترونیکی از نظر بازدیدکنندگان است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جمع­آوری داده­ها، توصیفی ـ پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه علامه­طباطبایی است که حداقل سابقه یکبار بازدید از وب سایت­های خبری را داشته­اند، از این جامعه آماری، نمونه ای ۳۷۴ تایی به صورت طبقه­ای متناسب انتخاب گردید و داده­ها از طریق پرسشنامه جمع­آوری شد و در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM)و نرم افزارهای SPSS,LISREL فرضیات مورد پژوهش قرار گرفت. یافته­های پژوهش نشان داد، کیفیت طراحی وب­سایت بر لذت بردن از وب­سایت و کیفیت درک شده اطلاعات اثر مستقیم و معنادار و بر رضایت، اعتماد، وفاداری و تبلیغات توصیه­ای الکترونیکی اثر غیر مستقیم و معناداری دارد.
نویسندگان: محمد رضا کریمی علویجه, شیدا احمدی
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *