چکیده
با اینکه بسیاری از سازمانها به اهمیت مدیریت دانش پی برده، سعی کردهاند آن را در سازمان خود با اقدامات و پروژههایی پیاده کنند، بسیاری از این پروژهها از عملکرد بالایی ندارند؛ ازاینرو یکی از دغدغههای سازمانها، ارزیابی مستمر عملکرد سیستم مدیریت دانش است. در حقیقت با ارزیابی عملکرد سیستم، میتوان وضعیت جاری سیستم را با نگاهی همهجانبه سنجید و بهدنبال آن نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کرد تا در نهایت گامهایی برای بهبود عملکرد آن برداشته شود. روش استفاده شده در این پژوهش روش ارزشیابی است. هدف اساسی از انجام این پژوهش در وهله اول، اولویتبندی شاخصهای ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش وزارت راه و ترابری و تعیین وزن آنها با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) و دوم ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش وزارت راه و ترابری بر اساس کارت امتیازی متوازن (BSC) با استفاده از روش ارزیابی جامع فازی است. بر اساس نتایج به-دست آمده، عملکرد این سیستم در وزارت راه و ترابری از سطح متوسط برخوردار است که پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه شده است.
نویسندگان: محمد موسیخانی, فرانک نادی
منبع:نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش براساس کارت امتیازی متوازن و با استفاده از روش ارزیابی جامع فازی (مورد مطالعه: وزارت راه و ترابری)
۱۳۹۴-۰۷-۰۵مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیمتدولوژی ترکیبی برای مهندسی مجدد فرآیندها با استفاده از شبیهسازی (مطالعه موردی: شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران
مطلب بعدیتبین بررسی نقش فناوری اطلاعات بر عملکرد مدیریت زنجیره سرد در سازمانهای کلاس جهانی (پژوهشی پیرامون صنایع غذایی)