چکیده
بازمهندسی فرآیندهای کسب وکار از جمله مفاهیمی است که با در نظر گرفتن دیدگاه فرآیندی به سازمانها موفقیتهای بزرگی را نوید میدهد. از آنجاییکه این مفهوم ترکیبی از چندین دیسیپلین است، موفقیت در آن نیازمند در نظر گرفتن فاکتورهای متفاوتی است. بنابراین مطالعههای متنوعی در خصوص شناسایی فاکتورهای موفقیت و شکست پروژههای بازمهندسی انجام شده است. شرایط خاصی که درسازمانهای ایرانی حاکم است، این نیاز را فراهم میسازد تا ضمن بهکارگیری چارچوبی همه جانبه، چگونگی تأثیر این فاکتورها در سازمانهای ایرانی مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله وضعیت فاکتورهای موفقیت در اجرای پروژههای بازمهندسی در ایران بهواسطهی مطالعهی موردی چندین سازمان مختلف که درگیر اینچنین پروژههایی بودهاند بررسی شده است و نتایج با استفاده از روش تحلیل محتوا تجزیه و تحلیل شدهاست. درنهایت نکات قابل توجه که در شرایط خاص سازمانهای ایرانی به وقوع میپیوندد، مورد بحث قرار میگیرد. یافتههای این پژوهش علاوه براینکه میتواند در متناسب سازی چارچوب همه جانبه مؤثر واقع شود، میتواند در برنامهریزی پروژههای بهبود و همچنین کنترل پیشرفت پیادهسازی کمک شایانی نماید.
نویسندگان : احمد علی بابایی , محمد اقدسی , بهروز زارعی
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
مطالعهی فاکتورهای موفقیت و شکست و نِمودهای آنها در پروژههای بازمهندسی فرآیندهای کسبو کار در ایران بهواسطهی بهکارگیری چارچوب همهجانبه
۱۳۹۴-۰۷-۰۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیطراحی سیستم پشتیبان تصمیمگیری جهت مدیریت بانکی از منظر تجهیز منابع (مورد پژوهشی بانک کشاورزی)
مطلب بعدیبررسی و مقایسهی ابعاد مدیریت دانش بین سازمانهای دولتی و خصوصی