چکیده
بیشک فناوری اطلاعات یکی از اصلیترین عوامل ایجاد تحول در جوامع امروزی است. همانند سایر اجزای درگیر در اجتماع، مشتریان سازمانی نیز دچار تغییر شدهاند تا بدانجا که از آنها با عنوان «مشتریان اجتماعی» یاد میشود؛ بنابراین چالش پیش روی سازمانها، ناتوانی در پیگیری نیازهای مربوط به ایشان با استفاده از ابزارهای پیشینی چون CRM خواهد بود. ظهور مفهوم مدیریت اجتماعی ارتباط با مشتریان در اوایل سال ۲۰۰۹، درواقع پاسخی به این نیاز در نظر گرفته میشود. با این حال فرایند توسعۀ چنین سیستمهایی با توجه به گستردگی رسانههای اجتماعی بیش از پیش دشوار به نظر میرسد. از این رو مطالعۀ پیش رو در پی شناسایی برترین رسانههای اجتماعی برای توسعۀ سیستمهای یاد شده با استفاده از فنون تصمیمگیری چندمعیاره است. بر این اساس، پس از جمعآوری دادههای نظرسنجی از خبرگان فعال در دو حوزۀ بازاریابی و انفورماتیک بانک ملی ایران، به تحلیل آنها پرداخته شد. نتایج مناسبترین رسانهها را برای توسعۀ سیستمهای مزبور، تارنماها و شبکههای اجتماعی معرفی میکند.
نویسندگان : مسعود خوش هیکل , نوید نظافتی
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
شناسایی و انتخاب مناسبترین رسانههای اجتماعی برای توسعۀ سیستمهای مدیریت اجتماعی ارتباط با مشتریان(پیمایشی در بانک ملی ایران)
۱۳۹۴-۰۷-۰۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیبررسی و اولویت بندی مخاطرات برون سپاری پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) (مطالعۀ موردی: پروژه های زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات)
مطلب بعدیبررسی تاثیر اجتماعات مجازی در تقویت رفتار خرید مشتریان