چکیده
اگر بخواهیم از مزایای خدمات الکترونیک حداکثر بهره را ببریم و در زمینه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در رد? کشورهای پیشگام قرار بگیریم، لازم است تا کاربردهای مختلف فناوریهای اطلاعات و ارتباطات را به بهترین نحو در کشور استقرار دهیم. برنامهریزی برای استقرار این کاربردها بدون ارزیابی و سنجش آنها اثربخش نخواهد بود. بنابراین سنجش کیفیت خدمات الکترونیک یکی از راهکارهایی است که به ما این امکان را میدهد تا از کیفیت استقرار کاربردهای مختلف فناوریهای اطلاعات و ارتباطات اعمّ از تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک، و … آگاه شده و با استفاده از این بازخور در جهت بهبود وضعیت کشور در این زمینه تلاش کنیم. در این مقاله پس از بررسی ادبیات مربوط به سنجش کیفیت خدمات الکترونیک، مدل «ایکوال» بعنوان مدل برگزید? پژوهش تشریح شده و سپس با استفاده از این مدل کیفیت خدمات الکترونیک شرکت قطارهای مسافری رجاء ارزیابی شده است. نتایج تحقیق حاکی از بالا بودن رضایت کاربران در بسیاری از شاخصها است و در چندین شاخص نیز، همانند برخی شاخصهای بُعدِ «تعامل خدمات»، رضایت کاربران در سطح پایینی ارزیابی شده است.
نویسندگان : شمسالسّادات زاهدی؛ جواد بی نیاز
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
سنجش کیفیت خدمات الکترونیک در شرکت قطارهای مسافری رجاء
۱۳۹۴-۰۷-۰۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیطراحی سیستم پشتیبان تصمیم جهت انتخاب تأمینکننده در محیط تخفیفات چندگانه (مطالعه موردی شرکت امرسان)
مطلب بعدیهمراستایی استراتژی تولید با BPR در اجرای ERP برای اندازهگیری عملکرد در صنایع از نوع تولید پیوسته