چکیده
در دهه اخیر با افزایش رقابت، جذب و حفظ مشتری که باارزشترین رکن رقابت شمرده میشود، از اهمیت بالایی برخوردار شده است و بسیاری از سازمانها آن را کلید موفقیت در کسبوکار میدانند. برخی از سازمانها با وجود بهرهمندی از مدیریت ارتباط با مشتری، قادر به جذب رضایت مشتری نیستند. برای نمونه با شکلگیری بانکهای خصوصی، بانکهای دولتی دچار مشکلات عدیدهای در بازار رقابت شدند. این نوشتار تلاش دارد تا با ارائه مدلی برای اولویتدهی انواع دانش و مدیریت بهینهتر دانش در سازمان، مدیریت ارتباط با مشتری را بهبود بخشد. برای این امر، عوامل مدیریت دانش به سه عامل دانش مشتری، دانش کارکنان و دانش بازار دستهبندی و متغیرهای مستقل این پژوهش در نظر گرفته شدند. همچنین مدیریت ارتباط با مشتری (مدیریت خدمات، شکایتها، پیشنهادها) نیز، متغیر وابسته شمرده شدند. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها، از روش معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل استفاده شده است و تأثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری، در مطالعه موردی بانک سپه مورد ارزیابی قرار گرفته شد. در انتها نتایج گزارش شده است.
نویسندگان : نرگس رضائی ملک , رضا رادفر
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
مدلی برای اولویتدهی عوامل مدیریت دانش در بهبود عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری (مطالعه موردی: بانک سپه)
۱۳۹۴-۰۷-۰۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیارائهی مدلی برای اندازهگیری وضعیت بروز ریسک در برونسپاریِ پروژههایِ فناوریِ اطلاعات بخشِ سلامتِ ایران (پیمایشی پیرامون بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی تهران)
مطلب بعدیبررسی تأثیر خصوصیات مشتریان بر تمایل آنها به پذیرش خرید اینترنتی (پیمایشی پیرامون دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران)