Search
۱۴۰۳-۰۹-۰۲
  • :
  • :

ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات الکترونیک در اعتمادسازی مشتریان آنلاین شرکت‌های کارگزاری شهر تهران

ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات الکترونیک در اعتمادسازی مشتریان آنلاین شرکت‌های کارگزاری شهر تهران

چکیده
با رشد و گسترش تجارت الکترونیک در دنیای امروزی، اعتماد مشتری اهمیت زیادی پیدا کرده است. خدمات الکترونیک فرصت منحصر‌به‌فردی را برای کسب‌و‌کارها فراهم می‌کند تا مدل‌های جدیدی را برای ارزش‌آفرینی برای مشتریان ارائه دهند.کیفیت خدمات الکترونیک تأثیر زیادی بر قضاوت های ذهنی مشتریان از خدمات داشته، نقش مهمی در ایجاد اعتماد در آنها ایفا می‌کند. این مقاله درصدد آن است تا با توجه به اهمیت اعتمادسازی در مشتریان نسبت‌به خدمات الکترونیکی، به تجزیه‌و‌تحلیل تأثیر کیفیت خدمات الکترونیک شرکت‌های کارگزاری شهر تهران در ایجاد اعتماد در مشتریان بپردازد. بدین‌منظور پرسشنامه‌ای با هدف ارائه‌ی مدلی برای تببین عوامل مؤثر بر اعتماد باتأکید بر نقش کیفیت خدمات الکترونیک، ریسک درک‌شده و ارزش احساس‌شده، طراحی و پیمایش شده است. با جمع‌آوری داده از ۳۷۳ نفر از مشتریان و با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری برای تحلیل، پیشنهادهایی برای بهبود کیفیت خدمات الکترونیک کارگزاری‌ها ارائه شده است. نتایج نشان می‌دهد، در شرکت‌های کارگزاری کیفیت خدمات الکترونیک اثر مثبت و معناداری بر اعتماد مشتریان دارد.
نویسندگان : علی اصغر ساجدی فر , محمد رحیم اسفیدانی , محمدحسین وحدت‌زاد , میثم محمودی آذر
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *