چکیده
یکی از دغدغههای سازمانها، آگاهی از میزان آمادگی برای پیادهسازی اینترانت اجتماعی است. در پاسخ به این مسئله، پرسشنامهای شامل ۴۸ گویه تدوین شد. شرکت برق منطقهای فارس با ۸۲۰ نفر کارمند، بهعنوان جامعهی آماری انتخاب شد. نمونهای مشتمل بر ۲۶۲ نفر از کارکنان آن شرکت با استفاده از روش تصادفی سیستماتیک انتخاب و پرسشنامهی تهیهشده در بین آنها توزیع شد. روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ سنجیده شد و درنهایت ۴۳ گویه بهدست آمد که میتوان از آن در اندازهگیری آمادگی سازمانی برای پیادهسازی اینترانت اجتماعی استفاده کرد. نتایج نشان داد که شرکت مورد بررسی از نظر فرهنگ سازمانی، سیاستها و رویهها و منابع سازمانی، در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ ولی تجربهی شخصی کارکنان در زمینهی کار با اینترانت اجتماعی پایین است و ساختار سازمانی موجود نیز، ویژگیهای لازم برای پیادهسازی اینترانت اجتماعی را ندارد. درنهایت بر مبنای یافتههای پژوهش، پیشنهادهایی برای آمادگی بهتر شرکت در پیادهسازی اینترانت اجتماعی مطرح شده است.
نویسندگان : حبیبا.. رعنایی کردشولی , مهدی قهرمانی فرد
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
ساخت و اعتباریابی مقیاسی جهت سنجش آمادگی سازمانی برای پیادهسازی اینترانت اجتماعی (مطالعهی موردی: شرکت برق منطقهای فارس)
۱۳۹۴-۰۶-۲۸مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیارائۀ مدلی برای ارزیابی تکنولوژیهای ارتباطی در صنعت ارتباطات سیار
مطلب بعدیتحلیل اهمیت عملکرد ویژگیهای خدمت بر پایه بخشبندی مشتریان با رویکرد دادهکاوی (پژوهشی در بازار خدمات تلفن همراه در استان یزد)