Search
۱۴۰۳-۰۹-۰۲
  • :
  • :

ارائۀ سیستم فازی به‎منظور کشف فرصت‌های هم‌افزایی در شرکت‎های مادر

ارائۀ سیستم فازی به‎منظور کشف فرصت‌های هم‌افزایی در شرکت‎های مادر

چکیده
هدف اصلی این مقاله، ارائۀ نوعی سیستم فازی به‎منظور کشف فرصت‌های هم‌افزایی در شرکت‎های مادر (هولدینگ‎ها) است؛ به‎گونه‎ای که با شناسایی فرصت‎های بالقوۀ هم‎افزایی میان شرکت‎های وابسته، سیستم اطلاعاتی در سازمان توسعه یابد. به همین منظور، پس از طراحی ماتریس فازی کشف فرصت‎های هم‎افزایی بر اساس سطح ارتباط فعالیت‌ها و مدیریت‎پذیری این ارتباطات در شرکت‌های وابسته به شرکت مادر، جایگاه تمام شرکت‌های وابسته به شرکت مادر در این ماتریس مشخص شد. با توجه به‌ ابهام‎ در نظر مدیران و کارشناسان این شرکت‌ها و کیفی‎بودن نظر آنها، در این مقاله از متغیرهای زبانی به جای متغیرهای عددی استفاده شده است. متغیرهای زبانی به اعداد فازی ذوزنقه‎ای تبدیل شدند و سپس عملگر میانگین فازی برای آنها اعمال شد. در نهایت با توجه به امتیازهای کسب‎شدۀ شرکت‌ها در ماتریس هم‌افزایی، فرصت‌های ایجاد و بهبود هم‌افزایی میان شرکت‌ها شناسایی‎ شد و در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار گرفت.
نویسندگان : عادل آذر , محمد سنگی , محمد مهدی ایزدخواه , علی انوری
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *