چکیده
ادبیات گستردهای در زمینه تمرکز بر فرآیندهای کسب و کار یا جهت گیری فرآیندهای کسب وکار (BPO) در سازمان ارائه شده است. هر یک از اندیشمندان این حوزه به یکی از ابعاد فرآیند محوری اشاره کردهاند، ولی تا کنون یک مدل فراگیر از ابعاد وشاخصهای فرآیندمحوری وارتباط بین آنها ارائه نشده است.در این تحقیق، ابتدا با بررسی ادبیات در زمینه فرآیندهای کسب و کار، ابعاد وشاخصهای فرآیند محوری شناسایی ودر گام بعد،با استفاده از یک متدولوژی تحلیلی نوین تحت عنوان مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM)روابط بین ابعاد و شاخصهای فرآیند محوری تعیین وبصورت یکپارچه مورد تحلیل قرار گرفته است.نتیجه منجر به طراحی “مدل فرایند محوری کسب وکار “شده است.نتایج تحقیق نشان میدهد که مدل یکپارچه فرآیند محوری در برگیرنده شش بعد شامل ساختار، باورهاو نگرش، چار چوب، استراتژیهای عملیاتی، مدیریت عملکردو بهروری فرآیند است، که این ابعاد با یکدیگر در تعامل هستند.
نویسندگان : عادل آذر , کریم بیات
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات ایران
طراحی مدل فرآیند محوری کسب و کار با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری(ISM)
۱۳۹۴-۰۶-۲۸مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیشناسایی عوامل مؤثر بر انتخاب سیستمهای برنامهریزی منابع سازمانی(ERP) از دیدگاه خبرگان
مطلب بعدیبررسی اهداف و وظایف پارکهای علم و فناوری ایران و میزان تمرکز آنها بر مراحل مختلف فرآیند نوآوری