شش شرکت سخت افزاری عضو سازمان نظام صنفی رایانهای تهران موفق به دریافت مجوز خدمات پس از فروش از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شدند.
اصغر رضانژاد، دبیر سازمان نصر تهران گفت: بازرسان سازمان نظام صنفی رایانهای تهران از سال گذشته تاکنون تقاضای ۳۱ شرکت متقاضی دریافت مجوز خدمات پس از فروش را در حوزه فناوری اطلاعات بررسی کردند و از این میان ۶ شرکت فعال در حوزه تجهیزات سخت افزاری موفق شدند پس از پیش ممیزی سازمان و مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، تاییدیه شبکه خدمات پس از فروش خود را از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کنند.
او درخصوص اسامی این شرکت ها گفت: درحال حاضر شرکت های انفورماتیک گستر، پویا فرانگار، آداک فناوری مانیا، ایمانتک، کامپیوتری ایزی و تحلیل گران اطلاعات نگاره موفق شدند مجوز ارایه خدمات پس از فروش خود را تحت عنوان «تاییدیه شبکه خدمات پس از فروش» با درجات مختلف، از دفتر نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کنند. این مجوزها درحالی صادر شده که شرکت شاب نیز مجوز معتبر خدمات پس از فروش خود را به سازمان نظام صنفی رایانهای تهران ارایه کرده است.
تشریح وضعیت متقاضیان مجوز خدمات پس ازفروش
رضانژاد درباره وضعیت سایر متقاضیان مجوز خدمات پس از فروش که درخواست خود را به سازمان نظام صنفی رایانهای تهران ارایه کرده اند، گفت: درخواست این شرکت ها که همگی در شاخه های مختلف فناوری اطلاعات و سخت افزار فعال هستند، در سازمان نظام صنفی پیش ممیزی شده و مدارک آنها به مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شده است. این تقاضاها همچنان در حال بررسی و تکمیل مدارک بازرسی هستند.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران درخصوص ۲۶ تقاضای مجوز خدمات پس از فروش ادامه داد: از میان تقاضاها که از سال گذشته به سازمان ارایه شد، تاکنون ۱۳ شرکت از دریافت این مجوز انصراف داده اند. بازرسی ۳ شرکت ارتباط تلفنی کوروش ( سیتکو)، آریانا پارس راژمان و فناوری زیگورات رایانه پرشیا از سوی مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک به پایان رسیده و منتظر دریافت مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستند.
به گفته رضانژاد، همچنین علاوه بر این شرکت ها، بازرسی دو شرکت نرم افزاری نقش و سیما سیستم آریا متقاضی مجوز خدمات پس از فروش دیگر انجام شده و مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک درحال تکمیل مراحل بازرسی و تهیه و ارسال گزارش به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستند.
وی ادامه داد: از میان درخواست هایی که به سازمان ارایه شده، همچنان دو شرکت شبکه گستران پایتخت و آلیاسیس ارتباط که متقاضی دریافت مجوز خدمات پس از فروش بوده اند، هنوز مدارکی برای عقد قرارداد با مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک ارسال نکرده اند.
براساس اعلام دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران، دو شرکت فوران تیما و توسعه ریز کامپیوتر ایران مورد پیش ممیزی بازرسان سازمان نظام صنفی رایانهای تهران قرار گرفته اند. از سوی دیگر شرکت نگین پویش همچنان در انتظار تعیین زمان بازرسی از سوی مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک است.
رسیدگی به درخواست متقاضیان گارانتی
دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران با بیان ارتباط و مکاتبات مستمر سازمان با شرکت های متقاضی و همچنین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: بازرسان سازمان درحال رسیدگی به درخواست شرکت های متقاضی دریافت مجوز خدمات پس از فروش هستند و پس از پایان مرحله پیش ممیزی و بازرسی اولیه شرکت ها، نتایج به شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای بازرسی نهایی اعلام خواهد شد.
رضانژاد درخصوص روال ممیزی شرکت های متقاضی گفت: پس از تایید شرکت بازرسی، فهرست نهایی متقاضیان دریافت مجوز خدمات پس از فروش به دفتر نظارت بر خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام خواهد شد.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران با بیان تسهیلات این سازمان برای اعضای متقاضی دریافت مجوز خدمات پس از فروش ادامه داد: براساس تفاهم صورت گرفته میان سازمان نظام صنفی رایانهای تهران و شرکت بازرسی موردتایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اعضای سازمان می توانند با برخورداری از تخفیف چشم گیری در ارتباط با هزینه های ممیزی شرکت بازرسی، مجوز ارایه خدمات پس از فروش در حوزه ICT را درنهایت از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کنند.
درحال حاضر اعضای سازمان که متقاضی دریافت مجوز ارایه خدمات پس از فروش هستند، در ابتدا می توانند با مراجعه به سازمان نظام صنفی رایانهای تهران، درخواست خود را ارایه کنند. سازمان در این مرحله به کمک بازوهای کارشناسی خود و براساس بندهای آیین نامه خدمات پس از فروش، درخواست شرکت های متقاضی را برای دریافت مجوز ارایه خدمات پس از فروش بررسی و پیش ممیزی می کند. درصورتی که طبق آیین نامه خدمات پس از فروش، این شرکت ها دارای شرایط لازم باشند، سازمان متقاضیان را به شرکت بازرسی موردتایید سازمان حمایت معرفی خواهد کرد.
علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانند به پورتال سازمان نظام صنفی رایانهای تهران Tehrannsr.org مراجعه کنند.
منبع: فناوران