شرکتهای سلزفورس و گوگل امروز قراردادی با یکدیگر امضا کردند که طبق آن، روشهای سادهتری برای برقراری ارتباط بین ابزارهای سلزفوس و پلت فرمهای Google’s G Suit و Google Analytic برقرار خواهد شد. سلزفورس همچنین اعلام کرد که در راستای گسترش بین المللی زیرساختهای این شرکت، گوگل به عنوان تامین کننده ترجیحی سرویسهای اصلی این شرکت انتخاب شده است.
سلزفورس در سال ۲۰۱۶ نیز یک قرارداد یا شرکت AWS امضا کرد که طبق آن، این شرکت را به عنون یکی از تامین کنندههای برتر انتخاب میکرد و حالا این دومین بار است که چنین قراردادی این بار با گوگل بسته شده است. در قرار داد منعقد شده با گوگل همچنین اشاره شده است که تامین کننده برتر خدمات بهره وری و همچنین دامنه ایمیل منتخب سلزفورس، مایکروسافت خواهد بود.
ابزارهای سلزفورس بدون شک همچنان با برنامههایی همچون Outlook و Office 365 نیز سازگار خواهد بود و این دو شرکت با وجود جو رقابتی که بینشان حاکم است، همچنان با هم شراکت خواهند داشت. دو شرکت مایکروسافت و سلزفورس در سال ۲۰۱۴ همکاری خود را با یکدیگر آغاز کرده و اعلام کردند که برنامههای مشترک بزرگی در راه دارند. حتی سال بعد ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، به بخش customer extravaganzaاز زیر شاخه دریم فورس پیوست. اما با افزایش نفوذ مایکروسافت در سلزفورس و دقیقا بعد از معرفی پلت فرم ابری Dynamis 365 در جولای سال ۲۰۱۶، ورق برگشت. در ماه سپتامبر بعدی، مایکروسافت توانست HP,Inc.CRM را برنده شود و از سلزفورس جلو بیفتد. سلزفروس هم در تلاشی نافرجام، قصد خرید شرکت LinkedIn را داشت که یک قرارداد ۲۶ میلیارد دلاری پرسود محسوب میشد. بعد از آن بود که روابط این دو شرکت با وجود ادامه شراکت، کمی تیره و تار شد.
سلزفورس سال گذشته موفق شد شرکت Quip را به مبلغ ۷۵۰ میلیون دلار و برای ارتقا ابزارهای پلت فرم سلزفورس، خریداری کند و بعد از آن روابط گرمتری با شرکتهای AWS و گوگل برقرار کرد.
در حال حاضر، سلزفورس ابزارهای مختلفی ارائه داده است مانند اتصال دهندههای Salesforce Lightining برای جیمیل و گوگل شیت و همینطور برنامههای Quip Live برای Google Drive و Google Calendar. برنامههای Live Apps که دقیقا همین امروز صبح معرفی شدهاند، برای آپدیت دوطرفه بین برنامهها و سرویس کوئیپ، اتصال دهنده لحظهای-Live- ارائه میدهند.
در مورد قسمت تحلیلی، یکی از موسسان و مدیر مرکز Constellation Research معتقد است سلزفورس قصد دارد با برنامه Adobe رقابت کند. Adobe Analytics و سرویس ابری Adobe Experience Cloud دو رقیب بزرگ برای ابزارهای تحلیلی و بازاریابی سلزفورس محسوب میشوند و حالا با شراکت با گوگل، سلزفورس امیدوار است که بتواند بخش تحلیل تجاری خود را نیز ارتقا دهد.
شرایط ایجاد شده، کاملا مطلوب شرکتی مانند گوگل است و این قرارداد در حقیقت یک معامله بُرد-بُرد برای دو طرف محسوب میشود.
منبع: آی تی ایران