چکیده
هدف این مقاله بررسی تأثیر استراتژی و زیربناهای مدیریت دانش بر کسب شایستگیهای محوری از طریق فرایندهای مدیریت دانش در شرکت ایرانخودرو است. پژوهش پیش رو از نظر هدف کاربردی است و از نحوۀ گردآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل دادهها، توصیفی از نوع همبستگی بهشمار میرود. جامعۀ آماری پژوهش را ۴۰۰ نفر از مدیران شرکت ایرانخودرو شکل داده است که ۱۹۸ نفر از آنان به روش نمونهگیری تصادفی طبقهبندیشده برای نمونه انتخاب شدند و از نظرهای آنها بهرهجویی شده است. پس از جمعآوری دادههای اولیه بهکمک ابزار پرسشنامه، مدلسازی معادلات ساختاری برای سنجش روابط میان متغیرهای پژوهش بهکار برده شد. نتایج نشاندهندۀ این است که استراتژیهای مدیریت دانش بهطور مستقیم با شایستگیهای محوری مرتبط است و همچنین هیچگونه ارتباط مستقیمی میان زیربناهای مدیریت دانش و شایستگیهای محوری وجود ندارد. با وجود این، فرایندهای مدیریت دانش که نقش متغیر میانجی را داشته است، ارتباط میان استراتژیها و زیربناهای مدیریت دانش و شایستگیهای محوری را بهطور غیر مستقیم تحت تأثیر قرار میدهد.
نویسندگان: عباس منوریان, اسماعیل شعبانی, حیدر احمدی
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
کسب شایستگیهای محوری در شرکت ایرانخودرو از طریق اجزای مدیریت دانش: بررسی نقش میانجی فرایندهای مدیریت دانش
۱۳۹۴-۰۷-۱۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیبررسی زیرساختهای مدیریت دانش در یکی از دانشگاههای نیروهای مسلح
مطلب بعدیتحلیل مشکلات شعب بانک آینده در سراسر کشور با استفاده از روش داده کاوی