Search
۱۴۰۳-۰۴-۰۶
  • :
  • :

پروژه نرم‌افزاری OpenOffice شکست خورد

پروژه نرم‌افزاری OpenOffice شکست خورد

بنیاد نرم‌افزاری Apache در مورد پروژه Apache OpenOffice خود نگرانی‌های فراوان دارد و ناتوانی‌ها و شکست‌های مکرر در این زمینه باعث شده است تا احتمال بازنشسته شدن این پروژه برای همیشه تقویت شود. این اتفاق باعث شده است یکی از اعضای کمیته مدیریت پروژه مذکور استعفا دهد.

به گزارش وبسایت pcworld، این مجموعه نرم‌افزاری سازمانی زمانی یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در حوزه نرم‌افزارهای متن‌باز بود تا بتواند در قالب یک جایگزین کاربردی حاکمیت مایکروسافت بر رایانه‌های شخصی را از بین ببرد.

هم‌اکنون مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری برای ارتقا امنیتی و به‌روزرسانی کدهای خود با مشکلات فراوان مواجه شده‌اند و این طور که هیئت مدیره بنیاد نرم‌افزاری Apache اعلام کرده است، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از کمیته مدیریت OpenOffice درخواست کرده‌اند وضعیت خود را به طور شفاف توضیح دهند و راهکارهای خروج از این بحران را اعلام کنند.

«دنیس ای. همیلتون» مدیر کمیته توسعه پروژه OpenOffice با اعلام خبر مذکور در این زمینه توضیح داد که این پروژه به زمان فعالیت شرکت Sun Microsystems برمی‌گردد. ولی زمانی که اوراکل شرکت Sun را خریداری کرد، پشتیبانی‌های لازم از پروژه مذکور انجام نشد.

زمانی که به طور واضح مشخص شد اوراکل تمایل کمی دارد تا کدهای مربوطه را به همان شکل که Sun توسعه داده بود برای خود نگه دارد،‌بسیاری از مراکز توسعه‌دهنده OpenOffice این پروژه را ترک کردند و کدهای مربوطه را برای توسعه Libre Office به کار گرفتند.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *