ورود “مسنجر” یوتیوب به بازار تکنولوژیهای ارتباطی
یوتیوب که تحت مدیریت کمپانی گوگل است به طور آزمایشی به تعداد محدودی از کاربران امکان استفاده از مسنجر یوتیوب بر روی گوشیهای هوشمند را داده است. یوتیوب امیدوار است از این طریق اشتراکگذاری ویدیوهایش افزایش یابد.
به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، یوتیوب از روز چهارشنبه (۱۱ مه/ ۲۲ اردیبهشت) سرویس مسنجر خود را برای گروه محدودی از کاربران به صورت آزمایشی فعال کرد.
یوتیوب که متعلق به شرکت گوگل است، از روز چهارشنبه به تعدادی از کاربران این امکان را داده است تا از طریق استفاده از اپلیکیشن یوتیوب در گوشیهای هوشمند خود با اشتراکگذاری ویدیوها با دوستان خود چت کنند. این افراد میتوانند دوستان خود را به مسنجر یوتیوب دعوت کنند.
شیمریت بن یایر، مدیر تولید یوتیوب، به رسانهها گفته است که تیم او به این نتیجه رسیده است که استفاده از مسنجر یوتیوب برای به اشتراکگذاری ویدیو میتواند به اشتراکگذاری بیشتر ویدیوهای یوتیوب منجر شود.
یوتیوب در حالی به دنبال استفاده بیشتر کاربران از ویدیوهای خود است که هماکنون نیز رکورد کمنظیری دارد. بر اساس آمارهای اعلام شده، ویدیوهای یوتیوب به طور متوسط روزانه ۴۰ دقیقه روی گوشی همراه تماشا میشوند. تماشاگران ویدیوهای یوتیوب نیز بیش از یک میلیارد نفر برآورد میشوند.
با اینهمه یوتیوب رقبای جدیای در بازار تکنولوژی دارد. فیسبوک و اسنپشات از جدیترین رقبای یوتیوب هستند. حتی وبسایت آمازون روز سهشنبه از ارایه خدمات جدیدی در پایگاه ویدیویی خود (Amazon Video Direct) خبر داد.
بر این اساس افراد میتوانند به طور مستقیم ویدیوی خود را بر این پلتفرم به اشتراک گذارند و کاربران پلت فرم ویدیوی آمازون، امکان تماشای آنها را خواهند داشت.
خدمات جدید آمازون هماینک در آلمان، آمریکا، بریتانیا، استرالیا و ژاپن قابل دسترسی است.
یوتیوب پیش از این با استفاده از تکنولوژی هوشمند و بر اساس انتخابهای پیشین کاربر پیشنهادهای جدیدی برای تماشا به او ارایه میکرد. حالا باید دید آیا مسنجر یوتیوب که به معنی پیشنهادهای دوستان، و نه ماشین، برای تماشای ویدیو در یوتیوب است به یوتیوب برای حفظ موقعیتش نسبت به رقبای قدیمی و جدید کمک خواهد آمد یا خیر.
منبع: سیتنا