چکیده
منشأ اصلی موفقیت در کسب مزیت رقابتی برای شرکتها در آینده، توسعهی موفق و مداوم محصولات جدید و بهبود یافته است. در سی سال اخیر پژوهشهای زیادی بر روی اثربخشی فرآیندهای توسعهی محصول جدید انجام شده و مدلهای گوناگونی جهت سیستماتیک کردن این فرآیندها ارایه شده است. در فرآیند توسعهی محصول مقدار زیادی از دانش سازمانی ایجاد، ذخیره، بازیابی و مورد استفاده قرار میگیرد. از اینرو بسیاری از پژوهشگران، این فرآیند را بهشدت دانشی میدانند و داشتن سیستم مدیریت دانش را عامل مهمی در کاهش عدم اطمینان این فرآیند و موفقیت عملکرد محصولات جدید محسوب میکنند. در این مقاله نقش مدیریت دانش و عوامل کلیدی موفقیت در عملکرد فرآیند توسعهی محصولات جدید نرمافزاری، بر اساس مطالعه شرکتهای نرمافزاری استان یزد مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش نوع پیمایشی همبستگی است که بر این اساس اطلاعات جمعآوری شدهی ۴۳ شرکت از طریق پرسشنامه، مورد تحلیل قرار گرفته است و نتایج دلیلی را مبنی بر رد فرضیه های سه گانهی این پژوهش نشان نداد. در پایان پیشنهادهایی بر اساس نتایج حاصل ارایه شده است.
نویسندگان: امیر مانیان, عزت اله اصغریزاده, محمد دهقان بنادکی
منبع:نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
نقش مدیریت دانش در عملکرد فرآیند توسعه محصول جدید پژوهشی پیرامون شرکت های SME صنعت نرمافزار استان یزد
۱۳۹۴-۰۷-۰۷مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیارائه چارچوبی مفهومی برای نوعشناسی دانش مشتری: یک مطالعه موردی
مطلب بعدیتوسعه ابعاد ساختاری سازمان در تناسب با رویکرد مدیریت دانش