چکیده
هدف از اجرای این پژوهش بررسی و مدلسازی متغیرهای تجارت الکترونیک در قالب مدل ترکیبی FAHP، FTOPSIS و تئوری امکان، برای ایجاد رویکردی جدید در روشهای تصمیمگیری است. بر این اساس، شاخصهای بازارمحوری و نوآوریمحوری عوامل رضایتمندی الکترونیک و شاخصهای قابلیت اطمینان و اجرا، پاسخگویی و امنیت نیز، عوامل اعتماد الکترونیک در راستای ایجاد وفاداری الکترونیک مشتریان، برای بانکهای منتخب مدلسازی شدند. جمعآوری دادههای این مطالعه از طریق توزیع ۸۰ پرسشنامه میان مشتریان و کارشناسان صورت پذیرفت و روشهای ترکیبی FAHP، FTOPSIS و تئوری امکان برای تجزیهوتحلیل اطلاعات بهکارگرفته شد. نتایج نشان داد رضایتمندی الکترونیک مهمترین عامل در ایجاد وفاداری الکترونیک، نوآوریمحوری مهمترین عامل برای ایجاد رضایتمندی الکترونیک و امنیت نیز مهمترین عامل برای ایجاد اعتماد الکترونیک است. همچنین از میان سایر گزینهها، بانک ملت بهترین گزینۀ موفق در پوششدادن شاخصهای مربوط شناسایی شد.
نویسندگان: علی محمدی, مجتبی خلیفه
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
مدلسازی نوآوری محوری و بازارمحوری خدمات الکترونیک بانکها با استفاده از مدل ترکیبی FAHP، FTOPSIS و تئوری امکان
۱۳۹۴-۰۷-۱۲مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیتبیین مولفه های اصلی مدلهای کسب و کار الکترونیکی براساس رویکرد سیستمی
مطلب بعدیارائه چارچوبی برای طراحی مدل کسبوکار