چکیده :
گرایش به سوی ایجاد موسسه های سرزیس گرا مستلزم توصیفی رسمس از معماری کسب و کار است تا بدین ترتیب اندیشه سرویس گرایی کسب و کار را منعکس سازد . برای معرفی سرویس جدید در یک کسب و کار از دیدگاه IT تکنیک های SOA این امکان را میدهند تا مدلی از جنبه های کاربردی سرویس ایجاد شود اما از دیدگاه کسب و کار چندین جنبه از این سرویس جدید وجود دارد که در چارچوب معماری کسب و کار مدلسازی نشده اند . یکی از انگیزه ها برای ایجاد مدلسازی کسب و کار سرویس گرا – که چندیدن حوزه کسب و کار را به زیر پوشش خود میبرد – این است که از آن به عنوان چارچوبی برایتسهیل استنتاج کسب و کار سرویس گرا استفاده شود . بیشتر ساختارهای کسب و کار از IT شروع به کار میکنند .و توانمندیهای IT را بصورت سرویس در می آورند .در مدل سازی پیشنهاد این مقاله سرویس کسب و کار با همه حوزه های کلیدی معماری کسب و کار در ارتباط است و هم به مدلسازی جنبه های کسب و کار و هم به جنبه های عملیاتیسرویس های کسب و کار توجه بسیاری میشود .
نویسندگان : لاله رفعتی , بهروز مینایی بیدگلی
منبع :دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی کمیته فنی معماری اطلاعات
لینک دریافت کامل مقاله