گوگلفید، پخش اخبار یا خوراک خبری هوشمندی است که گوگل میگوید نباید به آن به چشم یک خوراک یا شبکه اجتماعی نگاه کرد و وعده میدهد که با گذشت زمان، تکامل پیدا کند.
به گزارش theinquirer، شرکت گوگل از تغییر عمدهای در برنامه اصلی خود به اسم گوگلفید (که با نام Google Now نیز شناخته میشود) برای اندروید و iOS خبر داده است.
این ویژگی شامل یک خوراک شخصی از لینک به اخبار و اطلاعات و موضوعاتی است که برای کاربران جالب هستند. گفتنی است گوگلفید از روز چهارشنبه در ایالات متحده راهاندازی شده و در هفتههای آتی در بریتانیا و سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد.
با این وجود، گوگلفید یک فرمت برای خوراکهای موجود در برنامه گوگل است که در راستای القای حال و هوای شبکه اجتماعی طراحی شده است. اگر شما یک گوشی اندرویدی دارید، حتماً با نسخه اولیه گوگلفید -که سال گذشته میلادی عرضه شد- آشنا هستید؛ اما این نسخه جدید، بسیار متفاوت است.
گفته میشود از زمان معرفی فید در ماه دسامبر، گوگل در الگوریتمهای یادگیری ماشینی پیشرفتهایی داشته و بهتر توانسته است مواردی را که برای کاربران مهم هستند، حدس بزند.
بدین ترتیب شاهد مواردی همچون مطالب ورزشی، اخبار مهم، ویدئوهای جذاب، موسیقی جدید، داستانهایی برای خواندن و موارد دیگر خواهید بود.
شایان ذکر است اکنون خوراک شما نه تنها بر تعاملات شما با گوگل استوار است، بلکه مبتنی بر روند جاری در منطقهای که در آن زندگی میکنید نیز خواهد بود. بدین ترتیب، هرچه که بیشتر از گوگل استفاده کنید، خوراکهای متناسبتری دریافت خواهید داشت.
اما گوگل میگوید که نباید به این ویژگی به چشم یک خوراک اجتماعی نگاه کرد؛ بلکه گزیدهای از نتایج جستوجوهای پیشین و مبتنی بر تاریخچه جستوجوی شما است و با گذشت زمان، تکامل مییابد. گفتنی است گوگل این امکان را فراهم ساخته که در صورت عدم تمایل، از استفاده از این ویژگی چشمپوشی کنید.
منبع: رایورز