چکیده
اجرای برنامههای نوسازی کارخانجات نساجی و تولید پوشاک ایران که در اوائل دهه ۱۳۸۰ با هدف افزایش قدرت رقابت پذیری این صنعت اجرا گردید، موفقیت چندانی نداشته است. یکی از دلایل این امر عدم استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیکی بهعنوان یک فناوری نرم مکمل در فرآیند نوسازی بوده است. هدف این تحقیق تبیین و برآورد مجموعه عوامل موثر در تصمیم گیری شرکتهای نساجی و تولید پوشاک جهت استفاده بیشتر از ابزارهای تجارت الکترونیک می باشد. جامعه آماری این مطالعه صنایع نساجی و تولید پوشاک دارای ده نفر کارکن و بیشتر استان اصفهان بوده و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه می باشد. تحلیل آماری براساس ضریب همبستگی و مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل صورت پذیرفته است. نتایج تحقیق نشان می دهد دو عامل اصلی ساختار سازمانی (مدیریت آینده نگر و استراتژیک، اندازه بنگاه، انعطاف پذیری، عملکرد و کارایی انتظاری) و عوامل پشتیبان و زیر ساختی تاثیر معناداری بر میزان استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک در بنگاه های فعال در بخش صنعت نساجی و تولید پوشاک استان اصفهان دارند
نویسندگان : علی رنجبرکی , غلامرضا اسکندریان
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
عوامل موثر برتوسعه کاربرد تجارت الکترونیک در شرکت های نساجی و تولید پوشاک استان اصفهان
۱۳۹۴-۰۶-۲۸مدیریت فناوری اطلاعات۰
تجارت الکترونیک صنایع نساجی و تولید پوشاک استان اصفهان عوامل محیطی اثرگذار بر استفاده از تجارت الکترونیک نظریه پذیرش و استفاده از فناوری
مطلب قبلیرابطۀ زیرساختهای پیادهسازی مدیریت دانش با ظرفیت تغییرسازمانی (مطالعۀ موردی: یکی از دانشگاههای دولتی شهر تهران)
مطلب بعدیبررسی اثرات کیفیت خدمات دفاتر ICT روستایی بر رضایتمندی مشتریان(مطالعه موردی: دفاتر ICT روستایی گیلان)