Search
۱۴۰۳-۰۹-۰۲
  • :
  • :

طراحی سیستم پشتیبان تصمیم برای رتبه بندی شعب بانک (مطالعه موردی: بانک تجارت)

طراحی سیستم پشتیبان تصمیم برای رتبه بندی شعب بانک (مطالعه موردی: بانک تجارت)

چکیده
از آنجا که کارکرد بهینۀ بانک‎ها، تأثیر بسزایی در توسعۀ اقتصادی کشور دارد، ایجاد بستر‎های لازم در جهت ارتقای کیفی و کمی عملکرد بانک‎ها در سایۀ رقابتی سالم، می‎تواند نقش شایان توجهی در دستیابی به اهداف داشته باشد. بنابراین یکی از روش‎هایی که به شعبه‎های بانک‎ها در راستای شناسایی جایگاه رقابتی و کیفیت عملکرد کمک می‎کند، سنجش عملکرد آنها از ابعاد گوناگون و رتبه‎بندی آنهاست. روش این پژوهش از دید هدف، کاربردی ـ توسعه‎ای و از نظر داده، توصیفی است. در پژوهش پیش رو سیستم پشتیبان تصمیمی بر اساس روش پرامیتی دو، برای رتبه‎بندی شعبه‎های بانک تجارت طراحی شده است. خروجی این سیستم، رتبۀ اختصاص‎داده‎شده به هر شعبه در مقایسه با شعبه‎های دیگر است که شعبه‎ها را با توجه به فهرست کاملی از شاخص‎های ارزیابی عملکرد، شامل شاخص‎های کمی و کیفی رتبه‎بندی‎ می‎کند و در نهایت، امکان تجزیه‎وتحلیل حساسیت مفیدی را برای تصمیم‎گیرندگان فراهم می‎آورد.
نویسندگان : آمنه خدیور , زهرا محمدی
منبع :نشریه مدیریت فناوری اطلاعات ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *