چکیده
از آنجا که کارکرد بهینۀ بانکها، تأثیر بسزایی در توسعۀ اقتصادی کشور دارد، ایجاد بسترهای لازم در جهت ارتقای کیفی و کمی عملکرد بانکها در سایۀ رقابتی سالم، میتواند نقش شایان توجهی در دستیابی به اهداف داشته باشد. بنابراین یکی از روشهایی که به شعبههای بانکها در راستای شناسایی جایگاه رقابتی و کیفیت عملکرد کمک میکند، سنجش عملکرد آنها از ابعاد گوناگون و رتبهبندی آنهاست. روش این پژوهش از دید هدف، کاربردی ـ توسعهای و از نظر داده، توصیفی است. در پژوهش پیش رو سیستم پشتیبان تصمیمی بر اساس روش پرامیتی دو، برای رتبهبندی شعبههای بانک تجارت طراحی شده است. خروجی این سیستم، رتبۀ اختصاصدادهشده به هر شعبه در مقایسه با شعبههای دیگر است که شعبهها را با توجه به فهرست کاملی از شاخصهای ارزیابی عملکرد، شامل شاخصهای کمی و کیفی رتبهبندی میکند و در نهایت، امکان تجزیهوتحلیل حساسیت مفیدی را برای تصمیمگیرندگان فراهم میآورد.
نویسندگان : آمنه خدیور , زهرا محمدی
منبع :نشریه مدیریت فناوری اطلاعات ایران
طراحی سیستم پشتیبان تصمیم برای رتبه بندی شعب بانک (مطالعه موردی: بانک تجارت)
۱۳۹۴-۰۷-۰۱مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیبررسی عوامل تأثیرگذار در بلوغ سازمان در رویکرد به کسب و کار الکترونیکی با استفاده از مدل FCM
مطلب بعدیبررسی و اولویت بندی مخاطرات برون سپاری پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) (مطالعۀ موردی: پروژه های زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات)