Search
۱۴۰۳-۰۹-۰۱
  • :
  • :

شاتل دارای بیشترین پهنای‌باند مصرفی در کشور است

شاتل دارای بیشترین پهنای‌باند مصرفی در کشور است

احمد نخجوانی، مدیرعامل شرکت شاتل درباره روند فعالیت این شرکت در آینده گفت: در حوزه FCP، آنچه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای فعالیت به صاحب پروانه اعطا کرده است را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی شاتل، وی صبح امروز در نشست مطبوعاتی افزود: همچنین همه تلاش خود را برای ورود به بازارهای MVNO و LTE به کار خواهد بست.

نخجوانی درباره ادامه فعالیت شاتل در حوزه DSL خاطرنشان کرد: مسیر خود را با نصب و توسعه امکانات، با قدرت همچون گذشته ادامه خواهیم داد و هرچند مشکلات مخابراتی و عدم همکاری شرکت مخابرات ایران همچنان پابرجاست اما همچنان آماده حضور در همه نقاط کشور هستیم اگر امکانات داده شود.

وی با انتقاد از این که بسیاری از مشکلات شرکت‏های مخابراتی در حوزه فنی یا توسعه به ما منتقل شده است، گفت: همچنان مسایل افت سرعت و اختلالات در کشور وجود دارد که کاربران آن را از چشم ما می‌بینند.

شاتل بیشترین سهم بازار را در میان شرکت‌های اینترنتی کشور دارد

مدیرعامل شاتل در توضیح وضعیت و عملکرد این شرکت نیز گفت: درحال حاضر شبکه شاتل در کشور دارای بیش‌ترین پهنای باند مصرفی است و صدها سازمان و موسسه کاربر پهنای باند اختصاصی هستند و شاتل بیش‌ترین تعداد کاربر در ایران و بیش‌ترین سهم بازار در میان شرکت‏های انتقال داده (PAP) را دارا است.

وی افزود: مهم‌ترین خدمات شاتل شامل ارایه سرویس اینترنت پرسرعت ADSL2+، ارایه خدمات VoIP بین‌المللی به خارج کشور، ارایه‌ خدمات تهیه و نصب تجهیزات شبکه‌های دسترسی و تجمیع، ارایه خدمات پهنای باند، ارایه خدمات اتصال نقطه به نقطه، ارایه خدمات میزبانی سرور (Co-Location)، خدمات ویژه روی محتوا و خدمات تکمیلی (مانند سرزمین شاتل www.shatelland.com) و ارایه راهکارهای امنیتی اینترنتی است.

به گفته نخجوانی، درحوزه دیتاسنتر نیز شاتل از چند سایت اصلی مستقر در تهران بهره می‌برد و ۲۹ نقطه تجمیع استانی در نقاط پرترافیک کشور راه‌اندازی کرده است.

وی همچنین بهره‌مندی از ۱۷۰ نیروی انسانی آموزش دیده در تهران و صدها نفر در دفاتر نمایندگی، ارایه خدمات فروش ۲۴ ساعته در تهران، ارایه خدمات به مشتریان به کمک تلفن، چت، ایمیل، پیام‌گیر صوتی، مراجعه حضوری و …، خدمات پیک و ارسال مراسلات مشتریان، ارایه خدمات مالی الکترونیکی پرداخت آنلاین، فیش خودکار، انتقال مانده حساب و … و اینترفیس‌های متنوع آنلاین برای مشتریان را از دیگر خدمات شاتل عنوان کرد.

نخجوانی، خدمات پشتیبانی فنی شاتل را نیز پشتیبانی مستمر و ۲۴ ساعته در تمامی روزهای سال به زبان‌های فارسی و انگلیسی، پشتیبانی از طریق تلفن، چت، ایمیل و پشتیبانی حضوری در محل مشترک، استفاده از ابزارهای متنوع فناوری اطلاعات از جمله امکانات دورکاری کارشناسان مرکز تماس، یکپارچکی سیستم Call Center با OSS شاتل، امکان شناسایی مراکز تماس گیرنده و اعلام پیام‏های اختصاصی، تفکیک هوشمند مشترکان و انتقال به کارشناس متناسب و پایش و گزارش‏گیری لحظه‏ای از تماس‏ها عنوان کرد.

۳.۲ میلیارد کاربر اینترنت در جهان

مدیرعامل شاتل با ارایه گزارشی درباره وضعیت مردم آنلاین جهان گفت: درحال حاضر ۳.۲ میلیارد کاربر اینترنت در دنیا وجود دارد و این درحالی است که این رقم در سال ۲۰۰۰، ۴۰۰ میلیون کاربر بوده است.

وی با اشاره به توسعه ICT میان مردم جهان افزود: جمعیت تحت پوشش شبکه نسل دوم تلفن همراه در دنیا ۹۵.۳ درصد، تعداد خانوارهای دارای اینترنت ۴۶.۴ درصد، تعداد افراد کاربر اینترنت ۴۳.۴ درصد، تعداد اشتراک‌های باندپهن ثابت ۱۰.۸ درصد، تعداد مشترکان تلفن همراه ۹۶.۸ و تعداد مشترکان باندپهن موبایل ۴۷.۲ درصد است.

به گفته نخجوانی، بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ ضریب نفوذ اینترنت در جهان از ۶.۵ درصد به ۴۳ درصد افزایش یافته است و این درحالی است که پهنای باند ثابت سرعت رشد کمی داشته و با نرخ رشد هفت درصد سالیانه طی سه سال گذشته به ضریب نفوذ ۱۱ درصد تال پایان سال ۲۰۱۵ می‌رسد.

وی گفت: تا پایان سال ۲۰۱۵، ۳۴ درصد از خانوارها در کشورهای درحال توسعه دسترسی به اینترنت خواهند داشت و این رقم در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد است. همچنین در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز تنها هفت درصد خانوارها به اینترنت دسترسی دارند و متوسط این رقم در جهان ۴۶ درصد است.

شاخص‌های توسعه ICT در ایران

مدیرعامل شاتل در توضیح وضعیت دسترسی به پهنای باند ثابت در جهان نیز اعلام کرد: نرخ پهنای باند ثابت در کشورهای کمتر توسعه‌یافته کمتر از یک درصد است و تعداد اشتراک‌های پهنای‌باند کابلی در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ در کشورهای توسعه یافته ۲۷.۵ درصد، در جهان ۹.۸ درصد، در کشورهای درحال توسعه ۶.۱ درصد، در کشورهای کمتر توسعه یافته ۰.۳ درصد و در ایران برابر با نرخ متوسط جهانی است.

وی افزود: براساس شاخص‌های توسعه ICT طبق اعلام ITU، در سال ۲۰۱۲ شاخص توسعه ۴.۰۲ واحد بوده و ایران در رتبه ۹۷ قرار داشت و در سال ۲۰۱۳ بر خلاف رشد شاخص به ۴.۲۹ واحد باز هم در رتبه ۹۷ قرار گرفت.

نخجوانی یادآوری کرد: براساس آمار سال ۲۰۱۳ بانک جهانی، ایران به لحاظ ضریب نفوذ اینترنت ثابت (Fix Broadband) رتبه ۱۱۵ جهان را دارد و به لحاظ میزان پهنای باند به ازای هر کاربر، در رتبه ۱۵۸ جهان است!

 

منبع : آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *