شرکت سامسونگ قصد دارد با تکیه بر نام برند پرقدرت خود، به یکی از بازیگران اصلی بازار رو به رشد اینترنت اشیاء (IoT) در اروپا تبدیل شود.
سامسونگ اخیراً گفته از هر ۱۰ شهروند اروپایی، هفت نفر تلفن همراه تولید سامسونگ را در دست دارد. به نظر میرسد همین نفوذ گسترده، باعث شده سامسونگ عزم خود را برای تسخیر بازار IoT اروپا جزم کند
به گزارش وبسایت خبری-تحلیلی Mobile World Live، سامسونگ برای شروع، از یخچال هوشمند خود رونمایی کرده است. این یخچال که Family Hub نام دارد، مجهز به نمایشگر ۲۱.۵ اینچی لمسی است و برای عرضه در اروپا کار شده است.
Family Hub سه دوربین دارد که از محتویات داخل یخچال عکس میگیرد و کاربران میتوانند از طریق تلفنهای همراه خود این تصاویر را مشاهده کنند. نمایشگر لمسی آن نیز مانند یک تخته وایتبرد تعاملی است که قابلیتهای مختلفی همچون یادداشتگذاری، تقویم و نمایش تصاویر را فراهم آورده و میتوان آن را به طور مستقیم توسط یخچال و یا به وسیله تلفن همراه یا تبلت مدیریت کرد.
همچنین افراد با استفاده از برنامه خرید آنلاین این نمایشگر، قادرند مواد غذایی مورد نیاز خود را مستقیماً سفارش دهند. تلویزیون هوشمند سامسونگ موسوم به اسمارت هاب (Smart Hub) نیز گام بعدی سامسونگ برای ورودی مقتدرانه به بازار IoT اروپا قلمداد میشود.
در همین حال، سامسونگ به تقویت روابط خود با برخی شرکتها روی آورده است که از آن جمله میتوان به کمپانی نتفلیکس (Netflix) یکی از بزرگترین ارائهدهنده خدمات اجاره و مشاهده آنلاین فیلم و سریال در دنیا اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، به نظر میرسد سامسونگ حساب ویژهای نیز برای بازار آمریکا باز کرده است زیرا این شرکت کرهای، در ماه ژوئن از طرح خود برای اختصاص ۱.۲ میلیارد دلار در چهار سال آینده به تحقیق و توسعه در حوزه اینترنت اشیاء آمریکا خبر داد.
منبع: همکاران سیستم