جهان امروز تأثیر شبکههای اجتماعی بر زندگی انسانها را تحت نام “روز شبکههای اجتماعی” جشن میگیرد.
بایده این روز اولین بار توسط Mashable.com مطرح شد و از سال ۲۰۱۰ کلید خورد.
شبکههای اجتماعی بدلیل انتشار لحظهای اطلاعات تأثیر شگرفی در زندگی انسانها گذاشتهاند و این تأثیرگذاری روزبروز بیشتر میشود.
از جریان انقلاب در کشورهای عربی گرفته تا برکزیت؛ این شبکهها در تمامی مسائل جامعه؛ اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی تأثیر گذاشتهاند.
فیسبوک در حال حاضر بعنوان یکی از بزرگترین ناشران جهان به حساب میآید. شاید زمانی شرکتهای تبلیغاتی فقط ناشران محتوای دیجیتالی بودند اما این معادله هم اکنون بطور کامل تغییر شکل داده است.
گوگل و فیسبوک حدود ۷۵ درصد هزینههای سال ۲۰۱۵ در زمینه تبلیغات دیجیتالی دنیا را بخود اختصاص دادند و CRM و ORMهای مبتنی بر شبکه اجتماعی برای برندها حکم یک مسئله حیاتی را دارند.
شبکههایی مانند اسنپچت با جذب مخاطبان جدید و ارائه سرویسهای متنوع ، بازیگران باتجربه این عرصه مانند توییتر و اینستاگرام را به چالش کشیدهاند.
در گزارش جدیدی که بتازگی منتشر شده در سال ۲۰۱۶ اسنپچت موفق شده تا از نظر تعداد کاربران آمریکایی از توییتر پیشی بگیرد.
در حقیقت مدیومهایی مانند اسنپچت و اینستاگرام در بین کاربران ۱۳ تا ۲۵ سال بالاترین میزان محبوبیت را دارند.
هر روز شاهد ورود شبکههای جدیدتر به بازار هستیم؛ شبکههایی که برای جذب مخاطب بشدت با رقبای خود در حال رقابت هستند.
«Mashable» در سال ۲۰۱۰ با هدف شناخت و گرامیداشت تأثیر مدیای اجتماعی در ارتباطات جهانی روز ۳۰ ژوئن را به روز شبکههای اجتماعی نامگذاری کرد و امسال برای هفتمین سال است که این روز در نقاط مختلف جهان و با برگزاری برنامههای مختلف و متنوع گرامی داشته میشود.
سال گذشته همایشهای بسیاری در تمام نقاط جهان از جمله مصر؛ اسپانیا و شهرهای مختلف آمریکا برگزار شد.
منبع: شبکه خبری فناوری نوین