چکیده
در دانشگاهها توجه به زیرساختهایی که در مدیریت دانش بهکار میرود، از ضرورت خاصی برخوردار است. همچنین امروزه مراکز آموزش عالی برای انطباق مداوم با شرایط متغیر بیرونی، باید ضمن نوآوری، ظرفیت مناسبی برای تغییر داشته باشند. بنابراین هدف پژوهش پیش رو، سنجش رابطه میان زیرساختهای مدیریت دانش و ظرفیت تغییر سازمانی و مطالعۀ وضعیت آنها است. پژوهش به روش پیمایشی همبستگی انجام گرفت. جامعۀ آماری شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه مورد مطالعه بوده است که از بین آنها ۱۶۷ نفر برای نمونه انتخاب شد. دادهها و اطلاعات لازم پژوهش بهکمک ابزار پرسشنامه، از نوع محققساخته بهدست آمده است. تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد میان زیرساختهای مدیریت دانش و ظرفیت تغییر سازمانی، همبستگی معنادار و مثبتی وجود دارد و وضعیت زیرساختهای مدیریت دانش و ظرفیت تغییر سازمانی در مجموع مناسب است. بر اساس یافتهها، اگر دانشگاه از زیرساخت مناسب دانش برخوردار باشد، مدیریت دانش تسهیلشده و مدیریت کارآمد دانش، میتواند(نند) بر بهبود ظرفیت تغییر سازمانی مؤثر باشند.
نویسنده : لطفعلی جباری
منبع : نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
رابطۀ زیرساختهای پیادهسازی مدیریت دانش با ظرفیت تغییرسازمانی (مطالعۀ موردی: یکی از دانشگاههای دولتی شهر تهران)
۱۳۹۴-۰۶-۲۸مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیارائۀ سیستم پشتیبانی تصمیم نوین بهمنظور موازنۀ هزینه ـ انتشار دیاکسیدکربن گسسته در پروژههای ساخت: کاربردی از الگوریتم ژنتیک الگوبرداری
مطلب بعدیعوامل موثر برتوسعه کاربرد تجارت الکترونیک در شرکت های نساجی و تولید پوشاک استان اصفهان