چکیده
کیفیت طراحی وبسایتهای خبری نقش مهمی را در مدت زمان ماندگاری و افزایش انگیزه بازدیدکنندگان در جهت وفاداری و تبلیغات توصیهای الکترونیکی توسط آنها ایفا میکند، از این رو این وبسایتها تلاش میکنند، با بهبود کیفیت طراحی خود، از این مزیت رقابتی برخوردار شوند. هدف پژوهش، بررسی تأثیر کیفیت طراحی وبسایتهای خبری بر وفاداری و تبلیغات توصیهای الکترونیکی از نظر بازدیدکنندگان است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها، توصیفی ـ پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه علامهطباطبایی است که حداقل سابقه یکبار بازدید از وب سایتهای خبری را داشتهاند، از این جامعه آماری، نمونه ای ۳۷۴ تایی به صورت طبقهای متناسب انتخاب گردید و دادهها از طریق پرسشنامه جمعآوری شد و در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM)و نرم افزارهای SPSS,LISREL فرضیات مورد پژوهش قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد، کیفیت طراحی وبسایت بر لذت بردن از وبسایت و کیفیت درک شده اطلاعات اثر مستقیم و معنادار و بر رضایت، اعتماد، وفاداری و تبلیغات توصیهای الکترونیکی اثر غیر مستقیم و معناداری دارد.
نویسندگان: محمد رضا کریمی علویجه, شیدا احمدی
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات
تأثیر کیفیت طراحی وب سایت های خبری بروفاداری و تبلیغات توصیه ای الکترونیکی
۱۳۹۴-۰۷-۰۵مدیریت فناوری اطلاعات۰
مطلب قبلیارائه روشی جدید برای پیشگویی پیوند بین رأس های موجود در شبکه های اجتماعی
مطلب بعدیررسی عوامل مؤثر بر آشنایی و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در انجام وظایف سازمانی کارشناسان و اعضای هیئت علمی (مطالعۀ موردی: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران)