Search
۱۴۰۳-۰۹-۰۱
  • :
  • :

بررسی عوامل مؤثر بر گسترش و استفاده از خدمات الکترونیک در صنعت گردشگری( موردمطالعه استان اردبیل)

بررسی عوامل مؤثر بر گسترش و استفاده از خدمات الکترونیک در صنعت گردشگری( موردمطالعه استان اردبیل)

چکیده
هدف مقاله حاضر بررسی عوامل مؤثر بر گسترش و استفاده از خدمات الکترونیک در صنعت گردشگری است. جامعه آماری پژوهش حاضر آن دسته از گردشگران است که در فروردین سال ۱۳۹۲ به شهر اردبیل سفرکرده‌اند. از این جامعه نمونه‌ای به حجم ۳۸۴ نفر و به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شد. برای گردآوری داده‌های پژوهش، ترکیبی از پرسشنامه‌های محققان استفاده گردید و پرسشنامه‌ای حاوی ۵۱ سؤال طراحی گردید. میزان روایی و پایایی پرسشنامه موردنظر در این مطالعه برای متغیرها در حد بسیار خوبی بوده است. بررسی سؤالات پژوهش از طریق آمار توصیفی و استنباطی با به‌کارگیری نرم‌افزارهای SPSS و Lisrel انجام گرفت. نتایج تحلیل نشان می دهد که متغیر قصد رفتاری استفاده از فناوری دارای ۸۴ درصد، مدل پذیرش فناوری دارای ۷۹ درصد تاثیر، اعتماد دارای ۸۶ درصد تاثیر و اشاعه نوآوری دارای ۶۷ درصد تاثیر بر قصد استفاده از خدمات الکترونیک می‌باشد. در این میان تاثیر متغیرهای اعتماد به سازمان و اعتماد به فناوری از میان سایر عوامل بیشتر می‌باشد.
نویسندگان: محمد باشکوه, وحیده علی پور, میترا شکسته بند
منبع: نشریه مدیریت فناوری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *